شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
بازار جهانی

رانندگان فیس‌بوک اعتراض دارند
رانندگان اتوبوس‌هایی که کارکنان شرکت فیس‌بوک را بین منازل و محل کار جابه‌جا می‌کنند، به شدت به پایین بودن حقوق‌هایشان اعتراض دارند و به همین منظور قصد دارند اتحادیه‌ای تشکیل دهند. آنها می‌گویند اگرچه کارمندان فیس‌بوک حقوق‌های کلانی می‌گیرند، اما رانندگان سرویس‌های این شرکت دستمزدهای ناچیزی دریافت می‌کنند و به همین علت نمی‌توانند هزینه‌های لازم برای زندگی در منطقه گرانقیمت سیلیکون ولی را تأمین کنند.

سازنده شیشه‌های یاقوتی اپل ورشکسته شد
شرکت GT Advanced Tech سازنده نمایشگرهای مورد استفاده در تولیدات مختلف شرکت اپل روز گذشته با صدور بیانیه‌ای رسما اعلام ورشکستگی کرد. با توجه به نحوه انجام این کار شرکت یادشده می‌تواند تا زمان حل‌وفصل مشکلات و اختلافاتش با طلبکاران به فعالیت خود ادامه دهد. اپل قصد داشت در ساعت‌های هوشمند خود که قرار است تا اواسط پاییز روانه بازار شوند از شیشه‌های کریستالی ساخت این شرکت بهره بگیرد و حال مشخص نیست که اعلام ورشکستگی شرکت یادشده عرضه ساعت‌های اپل را به تأخیر می‌اندازد یا خیر.

اولین مرورگر برای ساعت‌های هوشمند
اولین مرورگر اینترنتی برای ساعت‌های هوشمند گیر - اس توسط شرکت اپرا عرضه شد. این ساعت‌های مجهز به صفحه لمسی هستند و از این طریق برای گشت‌وگذار در اینترنت قابل استفاده‌اند. این مرورگر که مانند دیگر مرورگرهای همراه شرکت اپرا، اپرامینی نام گرفته به رایگان قابل بارگذاری است. سامسونگ تنها شرکتی است که فعلا از عرضه مرورگرهای یادشده استقبال کرده است. اپرا سال‌هاست که به علت عرضه مرورگرهای قابل نصب روی گوشی‌ها و تبلت‌ها اعتبار کسب کرده، اما مرورگرهای آن در میان کاربران رایانه‌های شخصی چندان پرطرفدار نیست.


تعداد بازدید :  112