شماره ۳۹۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۱۷ مهر
صفحه را ببند
نگاهی به کتاب دیو سیاه اعتیاد

ابليس اعتياد در حاشيه خيابان‌ها، كوچه‌ها و اتوبان‌هاي شهرها خميازه مي‌كشد و زندگي آينده نوجوانان و جوانان ما را به دره تباهي مي‌خواند. دل سوزاندن براي آينده كشورمان چيزي نيست كه نيازمند دستورالعمل، بخشنامه و اساسنامه باشد. تنها كمي غيرت و اخلاق و فهم عمومي لازم است تا آدم با چشم‌هاي خود ببيند كه چگونه ويراني يك نسل و نسل‌هايي از يك سرزمين رقم مي‌خورد. اعتياد در ايران بيداد مي‌كند. مي‌توانيد چشم بر اين واقعيت ويرانگر ببنديد اما بهتر است به جاي پاك كردن صورت مسأله به پاسخي مناسب و درخور برسيم.
مادران، پدران، خواهران و برادران، خانواده خود را دريابيد.  يادتان باشد، هيچكس براي ابليس اعتياد فرش قرمز پهن نمي‌كند؛ اين هيولا به راحتي آب خوردن در هر خانه‌اي را مي‌زند. اندكي ترس بد نيست ... بايد از اين ديو ترسيد ... رهايي از ديو سياه اعتياد يك مسير بيشتر ندارد. اين مسير را از اين دانشمند ايراني ياد بگيريد و به ديگران بياموزيد. مي‌ارزد كه يك عمر در روشنايي زندگي كنيد. براي خريد اين كتاب نياز نيست فرش زير پايتان را بفروشيد يا حساب‌هاي بانكي‌تان را خالي كنيد. مي‌توانيد به اندازه خريد يك بسته آدامس وارداتي خوشبو شده با رايحه‌هاي مصنوعي يا بوهاي سرگردان در كوچه‌ها و خيابان‌ها، اين كتاب را بخريد.  اين كتاب از بهترين كتاب‌هاي نوشته شده با موضوع شكست دادن ديو اعتياد است. يكي از قربانيان اعتياد قهرمان اصلي اين كتاب است. او خودش به روشني توضيح مي‌دهد كه چگونه در تله ديو اعتياد گرفتار شده و چگونه رغبت به فرار از دام اين ابليس تاريكي را برگزيده است.
امروز نوجوانان و جوانان ما بيشترين قربانيان اين ديو تاريكي را تشكيل مي‌دهند. اعتياد آن‌قدر عادي و پيش پا افتاده شده كه به‌عنوان يكي از اعضاي خانواده‌ها مي‌شناسندش، تاسف‌آور است. البته كه كسي را براي معتاد شدن به خانه‌هاي اعتياد دعوت نمي‌كنند. گريز از مهلكه‌هايي كه اعتياد بر سر راه جوانان يك كشور و فرهنگ مي‌گذارد نياز به عزم همگاني دارد. بي اين نياز و ضرورت فهمي، هيچ كسي، هيچ فرهنگي نمي‌تواند از دام اعتياد جان سالم به‌در ببرد. اگر براي خودتان، اگر براي فرزندان‌تان، اگر براي آينده سرزمين مادري‌تان، اگر براي جايگاهي ارزشمند به نام خانواده همچنان احترام و ارزش قایل هستيد، روي مسأله اعتياد و تسهيل ابتلا آن در جامعه ايران امروز حساس باشيد و اطلاع‌رساني كنيد.  بي‌شك اين كتاب مي‌تواند انقلابي روشن در نوجوانان و جوانان و خانواده‌هايي كه زخمي ديو اعتياد هستند، ايجاد كند.   اين يك كتاب است كه بايد در هر خانه ايراني يك نسخه‌اش روي طاقچه و پيشخوان مطالعه باشد. مي‌پرسيد چرا؟ چون خطر اعتياد و گسترش آن در ميان نسل‌هاي نوجوان و جوان ايران امروز نگران كننده است.  

 


تعداد بازدید :  188