شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
پاپاراتزی

ویروس عجیب در ماشین‌سازی
در شرایطی که تیم ماشین‌سازی زیر نظر فرهاد کاظمی کارش را برای حضوری مقتدرانه در نیم فصل دوم رقابت‌های لیگ برتر آغاز کرده، بیماری آبله مرغان نزد بازیکنان این تیم شیوع پیدا کرده که عجیب به نظر می‌رسد. بعد از محمد نصرتی که هفته گذشته آبله مرغان گرفته بود، شنبه‌شب خبر رسید آندرانیک تیموریان نیز در شب‌سال نو میلادی به این بیماری مبتلا شده است. دیروز هم حامد پاکدل به دلیل آبله مرغان از کادرفنی ماشین‌سازی مرخصی گرفت! آبله مرغان که بیشتر در بین کودکان شایع است، یک بیماری واگیردار محسوب می‌شود که این روزها اردوی ماشین سازی تبریز را هدف قرار داده است. البته این بیماری در سنین بزرگسالی به زونا مشهور است و بیمار سخت‌تر بهبود پیدا می‌کند.

وحید‌هاشمیان، سفیرمبارزه با اعتیاد
در راستای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد برای الگوبرداری جوانان و نوجوانان، شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر کیش با دعوت از وحید‌هاشمیان بازیکن سابق تیم‌ملی ایران، وی را سفیر پیشگیری از اعتیاد در میادین ورزشی معرفی کرد. ‌هاشمیان دراین‌باره عنوان کرد: «کار من در برابر مجاهدت‌های رزمندگان و مرزبانانی که در مرزها برای آلوده نشدن جوانان به دام اعتیاد، جان خود را به خطر می‌اندازند هیچ است. همچنان که دود منتشر شده از یک بخاری باعث آلوده شدن و ایجاد فضای نامطلوب در منزل می‌شود، دود اعتیاد نیز پیکره خانواده و جامعه را آلوده می‌کند.» ‌هاشمیان همچنین ابراز امیدواری کرد سایر ورزشکاران نیز در این امر خداپسندانه و فرهنگی سهیم شوند.

خداحافظی کشتی‌گیر دوپینگی
بشیر باباجان‌زاده،‌ کشتی‌گیر فرنگی کشورمان که تست دوپینگش مثبت شده بود، 4‌سال از حضور در میادین کشتی محروم شد. باباجان‌زاده بعد از این اتفاق تصمیم به خداحافظی از دنیای قهرمانی گرفت. او دراین‌باره گفته است: «از سایت اتحادیه جهانی کشتی متوجه شدم که نوع داروی مصرفی از نوع حلال (خوراکی) بوده و تزریقی نبوده و من هیچ اطلاعی از مصرف چنین مکملی نداشته و ندارم. امیدوارم هیچ ورزشکاری مخصوصاً در سطوح حرفه‌ای درگیر چنین حادثه تلخی نشود تا اشتباهات افراد دیگر باعث از بین رفتن انگیزه و چنین اتفاق بزرگ و جبران‌ناپذیری برای آنها شود. از تمامی کسانی که برایم زحمت کشیدند و به گردنم حق دارند، تشکر می‌کنم. پایان تلخی بود اما خداحافظ دنیای قهرمانی.»

کفش‌  45‌هزار یورویی در بسکتبال
استفان کری، ستاره تیم بسکتبال «گلدن استیت وریرز» در بیرون از زمین دست به اقدامی جالب زد و کفش‌های خود را در یک حراجی به فروش گذاشت. کری در 15 دسامبر از این کفش‌ها در دیدار مقابل تیم نیویورک نیکس استفاده کرد و بعد از آن این کفش‌ها به همراه یک جفت کفش دیگر را در حراجی سایت EBAY برای فروش گذاشت تا پولی که از این راه به‌دست می‌آید را صرف قربانیان حادثه اوکلند کند. جالب این‌که کفش‌های این بسکتبالیست آمریکایی جمعا به مبلغ 45 هزاریورو به فروش رفت که این رقم یک رکورد محسوب می‌شود. حالا رسانه‌های آمریکایی این کفش‌ها را گران‌ترین کفش رقابت‌های NBA دانسته‌اند. در حادثه اوکلند نزدیک به 38 نفر جان خود را در
آتش سوزی ساختمانی از دست دادند.


تعداد بازدید :  299