شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
روي خط خبر

وزیر کار:  قصد داریم یارانه ارامنه را  تا ۴۰۰‌هزار تومان افزایش دهیم
تسنیم|  «قصد داریم تا یارانه ارامنه کشور را به ۳۶۰ تا ۴۰۰‌هزار تومان افزایش دهیم.» علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار از مرکز نگهداری و توانبخشی سالمندان ارامنه در کلیسای گئورک مقدس در تهران با بیان این موضوع گفت: «امروز در یک کلیسای دارای قدمت 400 ساله حضور پیدا کرده‌ایم تا سلام رئیس‌جمهوری را به تمام هموطنان مسیحی و ارامنه خود برسانیم.»  او ادامه داد: «استراتژی ما این است که سالمندان باید در خانه بمانند و در محیط خانواده از آنها نگهداری شود و به همین منظور به دنبال ارتقای کیفیت خدمات به اقلیت‌های دینی مختلف ایران هستیم و وسایل کمک توانبخشی نیز برای نگهداری سالمندان در نظر گرفته‌ایم.» ربیعی گفت: «ما قصد داریم تا یارانه ارامنه کشور را به 360 تا 400‌هزار تومان افزایش دهیم؛ همچنین طرح غربالگری آلزایمر نیز در حال اجراست؛ در برنامه ششم توسعه دستمزد افراد تحت پوشش 20‌درصد افزایش پیدا می‌کند؛ در بخش نگهداری در منزل، مهدکودک و... نیز در حال تقویت خدمات هستیم و همیشه در کنار ارامنه می‌مانیم.»

«محک» بهبودی ۵۶۰۰ کودک مبتلا به سرطان را جشن گرفت
شهروند| کودکان بهبود یافته محک، بهبودی 5600 کودک مبتلا به سرطان را در محل این موسسه جشن گرفتند.  این مراسم هر‌سال با هدف قدردانی از داوطلبان و پاسداشت حمایت نیکوکاران برگزار می‌شود تا کودکان مبتلا به سرطان مسیر درمان را امیدوارانه طی کنند و این باور در جامعه گسترش یابد که سرطان پایان زندگی نیست. در این مراسم که روز جمعه در بیست و پنجمین‌سال فعالیت محک و با حضور کودکان
 بهبود یافته برگزار شد، دو کودک بهبود یافته روی سن رفتند و خاطرات خود را از دوران مبارزه با سرطان تعریف و برای همه دوستان خود آرزوی سلامتی کردند. یکی از کودکان بهبود یافته هم با اجرای موسیقی زیبای خود، شادی و امید را در میان حضار جاری ساخت. در پایان این مراسم، کودکان بهبود یافته همراه کارکنان و داوطلبان محک گرد هم جمع شدند و کیک بهبودی‌شان را بریدند.
 ۷ دی‌ماه در تقویم محک، روز کودکان بهبود یافته از سرطان است. این روز به مناسبت تولد فرزند بنیانگذار محک نامگذاری شده است؛ فرزندی که امروز بهبود یافته اما ابتلایش به بیماری سرطان، سبب شد تا مادرش با دغدغه حمایت از تمامی کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌هایشان در سراسر ایران، موسسه خیریه محک را بنیان گذارد.

 


تعداد بازدید :  264