شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
اقتصاد مجازی

خطر نفوذ به گوشی‌های اندرویدی
 مهر| مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای مجوزهای برنامه‌های کاربردی سیستم‌عامل اندروید را تحلیل کرد و نسبت به خطرات احتمالی نفوذ اپلیکیشن‌ها به گوشی‌های موبایل کاربران هشدار داد. بسیاری از اپلیکیشن‌های اندرویدی چه ایرانی و چه خارجی با دریافت یکسری مجوزهای حساس با استفاده از مهندسی اجتماعی و عدم آگاهی کافی کاربران اقدام به سرقت اطلاعات کاربران می‌کنند. در ابتدا باید عنوان کرد که مجوزهای اندروید درخواست نیستند بلکه یک اعلان یا اطلاع‌رسانی را به کاربران اعلام می‌دارند. هنگامی‌ که یک برنامه کاربردی را از
 Play Store دریافت و نصب می‌کنیم، یک پنجره پاپ آپ ظاهر می‌شود که تمام مجوزهای درخواستی برنامه کاربردی موردنظر را به نمایش می‌گذارد که این مجوزها می‌توانند دسترسی به حافظه گوشی موردنظر، تماس‌های تلفنی، ارتباطات شبکه و غیره را داشته باشند.

روحانی هم درگیر کلش شد
 تسنیم| وزیر ارتباطات پیرو قولی که برای پیگیری اختلال ایجاد شده، برای بازی کلش‌آوکلنز داده بود، موضوع را با رئیس‌جمهوری نیز مطرح کرد. اواسط هفته گذشته برای چندمین‌بار دسترسی به بازی کلش‌آوکلنز با مشکل مواجه و سپس رفع شد.  عبدالصمد خرم‌آبادی- معاون قضائی دادستان کل کشور- درباره اختلال ایجادشده دربازی «کلش‌آوکلنز» از اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی خبرداد و گفت: اکثریت قریب به اتفاق اعضای کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با اعمال محدودیت برای دسترسی به این بازی موافقت کردند. وزیر ارتباطات، بعد از اعتراض کاربران، طی پیامی اینستاگرامی گفته است که اگرچه موضوع بازی کلش درکمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تصمیم‌گیری شده، ولی با توجه به قولی که داده بودم، روز گذشته موضوع و مطالب مطرح‌شده را با رئیس محترم جمهوری مطرح کردم و امیدوارم به ‌زودی مشکل حل شود.


تعداد بازدید :  352