شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
اخبار جهان

رئیس‌جمهوري کره‌‌جنوبی اتهاماتش را رد کرد
ایسنا|  رئیس‌جمهوری معلق‌شده کره‌جنوبی دیروز (یکشنبه) در اظهاراتی ارتکاب هر گونه جرم در رسوایی سیاسی اخیر که ریاست‌جمهوری او را تهدید می‌کند، رد کرد و گفت كه اتهامات مطرح‌شده علیه او «ساختگی و کذب» هستند. خبرگزاری یونهاپ و یک شبکه تلویزیونی کره‌جنوبی از پارک گئون‌های، رئیس‌جمهوری استیضاح‌شده این کشور نقل کردند که چوی سون سیل، دوست قدیمی‌اش «صرفا یک آشنا» است. وی این مسأله که چوی سون سیل اجازه نفوذ گسترده و غیرقانونی در امور دولتی داشته را رد کرد. گئون‌های پیش از این نیز جرایم خود را رد کرده اما از بابت بی‌احتیاطی در روابطش با چوی سون سیل عذرخواهی کرده است. چوی سون سیل نیز که در بازداشت به سر می‌برد، اتهاماتش را رد کرده است. پارک گئون‌های ۶۴ ساله متهم به همدستی با چوی سون سیل برای اعمال فشار و شرکت بزرگ مثل سامسونگ به منظور مشارکت در بنیادهای غیرانتفاعی حامی ابتکارعمل‌های ریاست‌جمهوری شده است.

غیبت ملکه انگلیس از انظار عمومی ۱۲ روزه شد
ایسنا|  کاخ باکینگهام اعلام کرد، الیزابت دوم در مراسم دیروز (یکشنبه) در کلیسای ساندرینگهام به مناسبت‌سال نوی میلادی شرکت نخواهد کرد. دلیل آن، طولانی شدن روند درمان ملکه انگلیس از «سرماخوردگی شدید» عنوان شده است. الیزابت دوم، ملکه ۹۰ ساله انگلیس مراسم روز کریسمس را هم که در مستغلات آنها در نورفولک برگزار می‌شد، به دلیل نامساعد بودن شرایط جسمانی از دست داد. این اولین بار در ۲۸‌سال گذشته بود که ملکه نتوانست در این مراسم شرکت کند. ملکه و همسر ۹۵ ساله او شاهزاده فیلیپ ماه دسامبر با یک روز تأخیر به تعطیلات رفتند. سخنگوی کاخ باکینگهام گفته است که ملکه «هنوز بهبودی حاصل نکرده است.» با این حال شاهزاده فیلیپ سالخورده که گفته می‌شد او هم دچار سرماخوردگی شدید بود، در مراسم امروز حاضر می‌شود. ظاهرا شاهزاده فیلیپ زودتر روند درمان را طی کرده است. اکنون ۱۲ روز از زمان آخرین حضور ملکه در انظار عمومی می‌گذرد و همین امر به شایعاتی درباره احتمال مرگ او دامن می‌زند.

تحولات منطقه محور تماس تلفنی نتانیاهو با پوتین
ایسنا| سرویس مطبوعاتی کرملین از تماس تلفنی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با ولادیمیر پوتین خبر داد.  براساس بیانیه‌ای که از سوی سرویس مطبوعاتی کرملین صادر شد، در این گفت‌وگوی تلفنی دو طرف درباره درگیری‌ها در سوریه و حل مناقشه میان اسراییل و فلسطین رایزنی کردند. کرملین اعلام کرد که موضوعات مرتبط به همکاری‌های دوجانبه میان رژیم صهیونیستی و روسیه ازجمله دیگر رئوس این گفت‌وگوی تلفنی بود.

ترامپ:   سال نوی دشمنانم هم مبارک!
ایسنا|  رئیس جمهوری منتخب آمریکا همزمان با فرا رسیدن‌سال نو میلادی برای دشمنان خود آرزوی سالی خوب کرد. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا فرا رسیدن‌سال نو میلادی را به همگان ازجمله «دشمنانش» تبریک گفت. وی در صفحه توییتر خود نوشت: «سال نو به همه ازجمله همه دشمنانم و افرادی که با من جنگیدند و خیلی بد شکست خوردند و اکنون نمی‌دانند که چه کار باید بکنند، مبارک!»

پیش‌بینی دیلی‌میل وقوع کودتا در عربستان در ۲۰۱۷
ایسنا| روزنامه انگلیسی «دیلی میل» برجسته‌ترین پیش‌بینی‌های خود برای‌سال ۲۰۱۷ را منتشر کرد که بارزترین این پیش‌بینی‌ها وقوع «کودتا» در عربستان است. شبکه سومریه نیوز عراق به نقل از دیلی میل نوشت، دهه‌ها از سرکوب‌گری و زیاده‌روی در هزینه‌ها و فساد باعث بیرون راندن خاندان حاکم در عربستان خواهد شد. این روزنامه پیش‌بینی کرد که کودتایی علیه سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان‌سعودی به وقوع بپیوندد. دیلی میل گزارش داد، عربستان بهای مداخله در سوریه و جنگ‌های داخلی در یمن را خواهد پرداخت و احتمال می‌رود که جایگزین ملک سلمان، محمد بن نایف، ولیعهد عربستان شود که رابطه‌های بلندمدتی با واشنگتن دارد.در همین حال، عربستان امروز دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز را جشن می‌گیرد.  همزمان، محمد بن نایف به مناسبت دومین سالگرد به قدرت رسیدن سلمان بن عبدالعزیز گفت که «پادشاه بسیار برای وحدت کشورهای عربی و تحکیم همبستگی اسلامی در سایه چالش‌های بزرگی که جهان عرب و اسلامی با آن مواجه هستند، تلاش کرده است و با تلاش‌های مخلصانه‌اش پیوندهای برادری و زمینه‌های همکاری مشترک میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس را مستحکم کرده است.»


تعداد بازدید :  316