شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
گزیده اخبار

امکان مدیریت زمان در امدادرسانی هلال گیلان فراهم شد
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان گفت:   امکان مدیریت زمان و سرعت بخشیدن به مأموریت‌های امدادرسانی برای این جمعیت فراهم شده است. مهدی ولی‌پور افزود: مدیریت زمان و سرعت بخشیدن به مأموریت‌های هلال‌احمر گیلان با همکاری اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های استان امکان‌پذیر شده است. وی در رابطه با چگونگی مدیریت زمان در امدادرسانی هلال‌احمر گیلان اظهار داشت: لینک دوربین‌های نصب‌شده ازسوی اداره کل حمل‌ونقل و پایانه‌های گیلان درجاده‌ها به جمعیت هلال‌احمر استان ارایه شده است. وی خاطرنشان کرد: هلال‌احمر استان گیلان نیز لینک دوربین‌ها را درمرکز کنترل عملیات این جمعیت نصب کرده که از این طریق بر چگونگی ترافیک به منظور هدایت سریع خودروهای امدادی به محل حادثه، نظارت دارد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان گیلان بیان کرد: قرار است در این رابطه تفاهمنامه‌هایی ازسوی این جمعیت با اداره کل پایانه‌ها و حمل‌ونقل استان گیلان منعقد شود.
طرح امداد زمستانی جمعیت هلال‌احمر استان گیلان در 40 پایگاه ثابت و موقت با امکانات و نیروهای ماهر درحال اجراست و هموطنان درصورت بروز حوادث و برای بهره‌مندی از امدادرسانی این جمعیت می‌توانند با 112 تماس گیرند.

15هزار خانواده فارسی زیر پوشش طرح «خادم»
شهروند| دوره آموزش استانی تسهیلگران طرح خانواده آماده در مخاطرات «خادم» با حضور معاونان و اعضای کمیته پشتیبانی، روسای شعب، کارشناسان آموزش، مربیان و اعضای داوطلب جمعیت هلال‌احمر فارس، درشیراز برگزار شد. مدیرعامل این جمعیت در ابتدای این دوره آموزشی درسخنانی گفت: طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت بحران هنگامی اثربخش خواهد بود که مبتنی برجامعه باشد و به همین خاطر طراحی و هدفگذاری طرح خادم به منظور آماده‌سازی خانواده‌ها دربرابر مخاطرات، امری هوشمندانه و موثر در راستای کاهش تبعات منفی حوادث و بلایا درسطح جامعه است.
فیض‌اله جعفری افزایش تاب‌آوری و تقویت قدرت جامعه برای بازگشت به وضع عادی پس از وقوع مخاطرات را دیگر هدف مهم طرح خادم دانست و به نقش آموزش‌های همگانی دراین زمینه اشاره و اظهار کرد: این آموزش‌ها باید منجر به تغییر رفتار و یادگیری جامعه هدف یعنی همان خانواده‌ها شود، به‌گونه‌ای که شاهد تغییر مناسب و محسوسی درسطح جامعه پس از ارایه آموزش‌ها باشیم. جعفری همگرایی و هماهنگی تمامی ارکان جمعیت ازجمله معاونت‌ها و مدیران درحوزه ستادی و روسای شعب، مربیان و اعضای داوطلب درحوزه صف برای اجرای طرح خادم را نقطه قوت و شرط موفقیت این طرح اعلام کرد. وی از زیر پوشش قرارگرفتن 15‌هزار خانواده فارسی درقالب طرح خادم خبر داد و اظهار امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی مناسب روسای شعب، داوطلبان برخوردار از نفوذ اجتماعی بالا برای عملیاتی‌کردن اهداف طرح خادم به کار گرفته شود.
معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال‌احمر استان فارس نیز، دراین مراسم با بیان این‌که طرح خادم با شعار «خانه به خانه» نقطه عطفی درتاریخ فعالیت‌های آموزش همگانی جمعیت هلال‌احمر محسوب می‌شود، گفت: توانمندسازی خانوارهای ایرانی دربرابر حوادث، گام موثری در راستای جلوگیری از هدررفت بخش وسیعی از امکانات و منابع ملی و دولتی در بحران‌هاست. طیب طاهرزاده از تعیین دقیق سهمیه خانوارهای هر شهرستان استان فارس درطرح خادم خبر داد و افزود: اقلام تبلیغاتی این طرح دراختیار شعب جمعیت هلال‌احمر استان قرار خواهد گرفت. طاهرزاده یادآور شد: دراین دوره آموزشی، تسهیلگران استانی طرح خادم با اهداف، روال، مباحث آموزشی پیش‌بینی شده و نحوه اجرای این طرح آشنا شدند.

ارایه آموزش امدادی به   زندانیان   زندان‌های اصفهان
شهروند| مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از برگزاری دوره‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه برای پرسنل و زندانیان اداره کل زندان‌های استان اصفهان خبر داد. دکتر مومنی با بیان این خبر گفت: پیرو هماهنگی انجام شده با مدیرکل زندان‌های استان اصفهان، از این پس تمامی پرسنل زندان‌های استان دوره‌های آموزش امداد و کمک‌های اولیه را در قالب آموزش‌های ضمن خدمت فرا خواهند گرفت. وی افزود:  همچنین توسط مربیان داوطلب جمعیت هلال‌احمر، زندانیان نیز بنا به ضرورت فراگیری مباحث کمک‌های اولیه توسط این قشر، از این آموزش‌ها بهره‌مند خواهند شد.  رئیس کارگروه امدادونجات و آموزش همگانی مدیریت بحران استان در پایان خاطرنشان کرد:   آموزش‌های عمومی و همگانی امداد و کمک‌های اولیه شامل سه عنوان آموزش حضوری – نیمه حضوری و غیرحضوری است که علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به تمایل خویش در هریک از دوره‌ها شرکت کنند.


تعداد بازدید :  326