شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
واکنش‌ها به اتفاقات اخیر «خندوانه» ادامه دارد
جناب‌خان را برگردانید

درحالی‌ که اختلافات میان سازندگان «خندوانه» و صاحب امتیاز جناب‌خان باعث شده تا این شخصیت محبوب درفصل چهارم این مجموعه حضور نداشته باشد، به نظر می‌رسد هنوز بحث بر سر این موضوع داغ است. آن‌هم نه فقط ازسوی مخاطبان، بلکه هنرمندان نیز به این موضوع حساس هستند و ترجیح می‌دهند مشکل حل شود و «خندوانه» در سطح کیفی قابل قبولی باقی بماند. به تازگی کمال تبریزی و مریم سعادت دراین‌باره صحبت کرده‌اند.
مریم سعادت درطی سال‌های فعالیتش عروسک‌گردانی و بازیگری را درکنار هم پیش برده است، این بازیگر که درمجموعه «زی‌زی‌گولو» درکنار بازی عروسک‌گردانی این شخصیت را نیز برعهده داشته است، درباره نبودن جناب‌خان درفصل چهارم «خندوانه» اظهارنظر جالبی می‌کند و به ایسنا گفته: «خیلی برایم جالب است وقتی عروسک «جناب‌خان» دست خود آقای سالازرهی بود، کسی آن را نمی‌شناخت. اگر او به سود خود از ساخت این عروسک رسیده بود که «جناب‌خان» را به مجموعه «خنداونه» نمی‌داد و همان زمان به این فکر می‌افتاد که این عروسک انحصار خود اوست؛ اما وقتی عروسکی معروف می‌شود، همه یاد انحصارطلبی‌هایشان می‌افتند. به‌ هرحال واقعا حیف است که «جناب‌خان» دیگر در «خندوانه» نیست.»
سعادت با اشاره به این‌که در زمان بازی‌اش درمجموعه «زی‌زی‌گولو» عادل بزدوده به جای او این عروسک را می‌گردانده است، ادامه می‌دهد: «با وجود این‌که اکثر اوقات آن را می‌گرداندم، حس انحصاری به آن نداشتم. به‌ هرحال این خیلی طبیعی است که عروسک در دست عروسک‌گردان خودش شخصیت پیدا می‌کند و وقتی دست فرد دیگری می‌رود، انگار گلویش را گرفته‌اند و اتفاق بدی درحال وقوع است.»
ازسوی دیگر، کمال تبریزی کارگردان سینما و تلویزیون نیز روز گذشته در گفت‌وگو با ایسنا، به حذف‌شدن جناب‌خان از «خندوانه» اشاره کرده است. کارگردان «سرزمین کهن» این برنامه را در ارتباط با مخاطب عام موفق دانست و گفت: «به ادعای خودشان از این طریق جریان‌ها و آموزش‌های مفیدی در اقشار مختلف اجتماعی ایجاد کنند که از این بابت جای تبریک دارد.» اما بخش جالب حرف‌های تبریزی به خداحافظی جناب‌خان و توصیه این کارگردان دراین‌باره مربوط می‌شود: «خبر دارم که ظاهرا دیگر قرار نیست جناب‌خان در برنامه حضور داشته باشد و منصفانه باید گفت، اگر ایشان نباشند، برنامه دچار خسران جدی خواهد بود و مثل این است که بخشی از قلب و مغز کسی را برداشته باشند! و جسارتا به نمایندگی ازسوی مخاطبان «خندوانه» تقاضا می‌کنم حضور جناب‌خان را جدی بگیرند و به سادگی راضی به حذف او از برنامه نشوند!»


تعداد بازدید :  322