شماره ۱۰۲۹ | ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۳ دي
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مراسم نکوداشت و تجلیل از استاد حسین دهلوی به پاس سال‌ها تلاش در عرصه آهنگسازی موسیقی ایرانی ۱۶ دی‌ماه ساعت 20:30 با مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت و فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

«افق مستند» روز گذشته با موضوع تبعیض نژادی در انگلیس و با نمایش مستند «جست‌وجوگر» (بیژن) درباره آتش‌زدن جوانی ایرانی در این کشور از شبکه افق پخش شد.

وزارت فرهنگ لهستان یک مجموعه‌ هنری شمال ۸۶‌هزار اثر از نقاشانی چون لئوناردو داوینچی، رامبرانت و پیر آگوست رنوآر را به مبلغ ۱۰۵‌میلیون دلار خرید.

علی شمس، نمایشنامه‌نویس و کارگردان جوان تئاتر طی یادداشتی به بهانه اجرای نمایش «کلاغ»، این اتفاق را باعث معرفی نمایشنامه‌نویس و اثری قابل تأمل در تئاتر ایران دانست.

محمدمهدی قاسمی، مدیر شبکه «شما» با اشاره به نبود بودجه بیان کرد که اگر بودجه به این شبکه برسد، قصد دارند لیگ‌هایی را در حوزه علمی، ورزشی و دیگر حوزه‌ها برگزار کنند.


تیروس وانگ که با نقاشی‌هایش الهام‌بخش والت دیزنی شد تا شخصیت کلاسیک «بامبی» را خلق کند، ۳۰ دسامبر و در حالی‌که ۱۰۶‌سال زندگی کرد، درگذشت.

۴۰ عکس دیده نشده از آثار عباس کیارستمی، فیلمساز فقید سینمای ایران 16 تا 23 دی ماه در قالب نمایشگاهی در کرمان به نمایش گذاشته می‌شود.

سیدامیر سیدزاده، تهیه‌کننده «سهیلا» با اعلام اینکه هیأت انتخاب فجر این فیلم را دیده است از دریافت پروانه نمایش این فیلم سینمایی خبر داد.

در فهرستی از بازیگران و چهره‌های فرهنگی و هنری که امسال توسط ملکه الیزابت به دریافت القاب و نشان‌های افتخار نائل می‌شوند، مارک ریلنس و نائومی هریس جای دارند.


اخیرا روشن شده است كه بندیکت کامبربچ که اکنون در نقش کارآگاه محبوب در سریالی به نام «شرلوک» بازی می‌کند با نویسنده این مجموعه داستان که یک قرن پیش این شخصیت را خلق کرد، نسبت فامیلی دارد. یک وب‌سایت که این تحقیق شجره‌شناسی را اعلام کرده  است، اطلاعات بیشتری درباره پس‌زمینه خانوادگی کامبربچ و دویل ارایه نکرده اما محققانی که علاقه‌مند به این سریال و نیز پازل‌های تاریخی هستند، این بررسی را انجام داده‌اند.


تعداد بازدید :  436