شماره ۳۹۷ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۱۵ مهر
صفحه را ببند
جنجال، تردید، اخراج و...
پرسپولیس دوباره به حاشیه رفت
حمید درخشان در گفت‌وگو با «شهروند»: امیدوارم بازیکنان تحریک نشده باشند

شهروند| پرسپولیس در طول تاریخ همواره حاشیه‌های متعددی را به خود دیده است اما حواشی که این روزها پیرامون این تیم وجود دارد شاید تیم تحت هدایت حمید درخشان را از پای درآورد. کسب 7 امتیاز از 3 بازی اولی که حمید درخشان به‌عنوان سرمربی روی نیمکت سرخپوشان نشسته بود، باعث شد تا حدی پرسپولیس به ساحل آرامش برگردد اما شکست در لحظات پایانی مقابل سپاهان دوباره این تیم را وارد بحران کرده است. از سوی دیگر اقدام کارلوس کی‌روش در عدم دعوت از بازیکنان پرسپولیس به تیم‌ملی نیز مزید بر علت شد تا حسابی در تعطیلات لیگ برتر سرخپوشان وارد حاشیه شوند. در سوی دیگر میدان درخشان با مصاحبه‌هایش قصد دارد تیم خود را تضعیف کند تا به این وسیله فشار از روی خود و پرسپولیس برداشته شود که بعید است بتواند در این راستا کاری انجام دهد.
مصاحبه‌های مشکوک بازیکنان
پس از شکست مقابل سپاهان تعدادی از بازیکنان پرسپولیس به طرز عجیبی مصاحبه علیه باشگاه کردند. بازیکنانی نظیر سوشا مکانی، میثم حسینی و علیرضا نورمحمدی جملاتی را درباره تیم خود بر زبان آوردند که در نوع خود جالب بود. آنها دم از ناعدالتی در پرسپولیس زدند تا شائبه تحریک بازیکنان از سوی افرادی خاص که شاید وابسته به علی دایی باشند، قوت بگیرد. این شائبه پس از خراب کردن چند موقعیت صد‌درصد از سوی امید عالیشاه نیز وجود داشت اما حالا دوباره به‌طور دیگری مطرح شده است.
قوت گرفتن یک شایعه
در چنین شرایطی بی‌تردید هیچ‌کس نمی‌تواند قاطعانه ادعا کند که کادرفنی قبلی سرخپوشان با استفاده از بازیکنانی که خود به پرسپولیس آوردند، قصد ایجاد خلل در کار درخشان و همکارانش دارد اما این شایعه دوباره بر سر زبان‌ها افتاده است. حمید درخشان نیز برای این‌که اولتیماتومی به بازیکنان دیگر بدهد تا مراقب صحبت‌های خود باشند، در اولین اقدام میثم حسینی که حرفهای تندی را علیه کادر فنی بر زبان آورده بود، از تیم اخراج کرد تا حساب کرد دست سایر بازیکنان بیاید. چیزی که به شایعه مذکور دامن می‌زند، انجام مصاحبه دوم از سوی حسینی بعد از اخراج بود که به هیچ عنوان بوی پشیمانی نمی‌داد: «من اگر مصاحبه‌ای کردم به خاطر این‌که ناراحت بودم و رویم فشار بود این کار را کردم. احساس می‌کردم که به من اعتمادی ندارند. وقتی هفته به هفته می‌گویند دفاع چپ نداریم آدم ناراحت می‌شود. همه می‌دانند درچند‌سال گذشته برای پرسپولیس تلاش کردم.»
درخشان:  نمی‌خواهم به بازیکنان بدبین شوم
حمید درخشان نگران‌ترین فرد در مجموعه پرسپولیس است. او که بعد از سال‌ها توانسته به آرزویش که همانا حضور روی نیمکت سرخپوشان بوده، دست پیدا کند درباره اتفاقات اخیر به «شهروند» می‌گوید: «متاسفانه مسائلی پیش آمده که شایسته باشگاه بزرگی مثل پرسپولیس نیست. کاری که از دست ما برمی‌آید این است که بتوانیم حواشی را از خود دور کنیم. میثم حسینی خطا کرده و باید تاوان کارش را بدهد. اینطور که هر بازیکنی هرچیزی می‌خواهد بگوید. بازیکن باید جایگاهش در پرسپولیس را بداند.»از درخشان پرسیدیم فکر نمی‌کنید بازیکنان از سوی فردی خاص که به کادرفنی قبلی وابسته باشد، بازیکنان را تحریک کرده باشد که اینطور پاسخ داد: «من به بازیکنانم اطمینان کامل دارم و نمی‌خواهم نسبت به آنها بدبین شوم. امیدوارم اینگونه که می‌گویید نباشد و آنها از سوی فردی تحریک نشده باشند.»
پرسپولیس، نیاز به ریکاوری دارد
شرایط حال حاضر پرسپولیس اصلا جالب نیست و هواداران این تیم نیز رضایتی از شرایط تیم خود ندارند. شاید اگر این تیم در بازی‌های آینده نیز نتواند خواسته هواداران را برآورده کند، باز هم شاهد تغییرات جدیدی در پرسپولیس باشیم اما چیزی که مسلم است این تیم با چنین شرایطی به هیچ عنوان نمی‌تواند در حد واندازه‌های تیم بزرگ پرسپولیس در سال‌های نه چندان دور ظاهر شود. شاید بهتر باشد مسئولان برای رسیدن به ساحل آرامش اصول تیم‌داری خود را ریکاوری کرده و مسیر دیگری را برای پیش بردن برنامه‌هایشان انتخاب کنند.


تعداد بازدید :  297