شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
رئیس صندوق بازنشستگی کشوری خبر داد:
حداقل حقوق بازنشستگان در ‌سال آینده یک‌میلیون و 50‌هزار تومان

شهروند| کف حقوق بازنشستگی در‌ سال 96 به یک‌میلیون و 50‌هزار تومان می‌رسد. این موضوعی است که دیروز محمود اسلامیان، مدیرعامل صندوق‌های بازنشستگی اعلام کرد و گفت: در ‌سال 96 حقوق بازنشستگان بیشتر از 10‌درصد افزایش پیدا می‌کند. از طرفی 12.5‌درصد سهم بیمه ملت به 100‌هزار بازنشسته واگذار می‌شود. اینها سرفصل مهم‌ترین موضوعاتی است که مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور در همایش امنیت غذایی، سلامت و توسعه که در سالن وزارت کار برگزار شد، مطرح کرد و گفت: برای ‌سال 96 نیز رقم 1000‌میلیارد تومان اضافه بر بودجه مصوب کرده‌اند تا از این محل بتوانیم حقوق پایین بازنشستگان را بیش از 10‌درصد افزایش دهیم، این درحالی است که در‌ سال 95 دولت 700‌میلیارد تومان علاوه بر بودجه مصوب به ما کمک کرد تا کف حداقل حقوق بازنشستگان را از 700‌هزار تومان به 900‌هزار تومان برسانیم.
اسلامیان همچنین توضیح داد: قرار شده بخشی از سهام بیمه ملت به صندوق بازنشستگی واگذار شود و هدف از این طرح آن است که بازنشستگان در طرح‌های اقتصادی صندوق شرکت داده شوند.
او در مورد جزییات بیشتر این طرح گفت:  12.5‌درصد سهم بیمه ملت به 100‌هزار بازنشسته در قالب وام قرض‌الحسنه واگذار می‌شود که این جزو نخستین طرح‌هاست و سعی می‌کنیم سهامی که ریسک کمتری دارد را به بازنشستگان   بدهیم.
اسلامیان افزود: به هر بازنشسته 750‌هزار تومان سهام تعلق می‌گیرد و ظرف چند روز گذشته 25‌هزار نفر از بازنشستگان از این طرح استقبال کرده‌اند. امیدواریم طرح‌های اقتصادی دیگری را هم به مرور اجرا کنیم. به گفته اسلامیان، حدود 25‌درصد از کل بازنشستگان کشور حداقل‌بگیر هستند. این موضوع در شرایطی رخ می‌دهد که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان در مجلس درحال پیگیری است. این طرح که در قالب برنامه ششم توسعه به مجلس ارایه شده است، در صورت تصویب، حقوق تمام بازنشسته‌های کشور را یکسان می‌کند. گفته می‌شود درحال حاضر اختلاف حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان کشور به 20 برابر می‌رسد که این طرح با هدف حمایت از قشر حداقلی‌بگیر بازنشسته به مجلس ارایه شده است. گفتنی است، مجلس حداکثر تا پایان‌ سال بررسی جزییات لایحه برنامه ششم توسعه را به پایان می‌رساند و به این‌ترتیب تکلیف همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا پایان امسال مشخص می‌شود.


تعداد بازدید :  406