شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
خبر

کوهکن: اصولگرایان به ‌دنبال وحدت و اجماعند
ایسنا| نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری، مشخص‌نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری درمقطع فعلی را موضوعی طبیعی خواند.
محسن کوهکن با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تجارب انتخابات گذشته، گزینه‌های مطرح در سه‌ماه آخر انتخابات تعیین می‌شوند که برهمین اساس، درحال حاضر اصولگرایان درمرحله اجماع برای رسیدن به گزینه واحد هستند.
او گفت: تجربه انتخابات گذشته ریاست‌جمهوری در دوران آقایان خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی نشان می‌دهد که همه اتفاقات در سه‌ماهه آخر رخ می‌دهد، به‌طوری که اگر 5ماه قبل از برگزاری انتخابات به این آقایان می‌گفتند؛ قرار است رئیس‌جمهوری شوند، باور نمی‌کردند. براین اساس با توجه به فرآیند گذشته انتخابات مشخص‌نشدن کاندیدای اصولگرایان در انتخابات آینده موضوع غیرمنتظره‌ای نیست و هنوز وقت داریم.
کوهکن با بیان این‌که درحال حاضر بحث‌های درون حزبی و درون گروهی در اردوگاه اصولگرایان مطرح است، افزود: هنوز ما وارد گزینه خاص نشده‌ایم و بحث‌ها حول محور جلوگیری از تکثر و رسیدن به اجماع است، چون معتقدیم قبل از آن‌که بخواهیم وارد تعیین مصادیق شویم، باید همه برای رسیدن به وحدت تلاش کرده و برپایه آن، روی یک نفر اجماع کنیم.
این نماینده اصولگرای مجلس درپایان، با بیان این‌که درحال حاضر جامعه روحانیت مبارز پرچم ایجاد وحدت و همگرایی را در اردوگاه اصولگرایان به دست گرفته، گفت: درباره تهیه و تدوین منشور انتخاباتی همچون گذشته هنوز بحثی نشده و تنها تأکید بر اجماع برای رسیدن به یک گزینه است.

ظریفیان:  تخریب دولت با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات تشدید می‌شود
ایسنا|‌ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به این‌که فشارها به دولت با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر خواهد شد، گفت: دولت مراقب باشد در دام مخالفان خود نیفتد.
غلامرضا ظریفیان با اشاره به شعار عده‌ای علیه دولت در نمازجمعه یزد اظهار کرد: تلاش برای برخورد با دولت از خیلی وقت پیش آغاز شده و تخریب‌ها هم از‌سال دوم دولت، درعرصه‌های اقتصادی، سیاست داخلی و برجام آغاز شده که بسیاری از این تخریب‌ها هم ناجوانمردانه بوده است. این تخریب‌ها سازمان‌یافته است.
ظریفیان خاطرنشان کرد: آنچه انجام می‌شود نه نقد مشفقانه، بلکه تخریب سازمان‌یافته در آستانه انتخابات است تا دستاوردهای دولت تحت‌الشعاع قرار بگیرد. شاید هیچ پروتکل بین‌المللی  تاکنون بند به بند انجام نشده است. یک نمونه به‌طور مثال در قطعنامه 598 آیا عراق به همه وظایف خود عمل کرده است؟ در معاهدات بین‌المللی  چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد که با گفت‌وگو باید این مسائل حل شود، اما اکنون برجام هم بهانه‌ای برای تخریب دولت شده است.
این فعال سیاسی همچنین با اشاره به حملات اخیر به منشور حقوق شهروندی، گفت: تدوین حقوق شهروندی یکی از وعده‌های روحانی در‌سال 92 بود، که بابت انجام باید به دولت دست‌مریزاد گفت، زیرا این‌که کار بزرگ و مبنایی این دولت بود، اما جریانی به جای نقد آن به تخریب حقوق شهروندی هم روی آورد. این تخریب‌ها با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات تشدید می‌شود و دولت هم با آرامش آن‌جا که لازم است، پاسخ منطقی بدهد.

از سوی رئیس قوه‌قضائیه
سراج نماینده قوه‌قضائیه در هیأت نظارت بر مطبوعات شد

ایلنا|‌آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی نماینده قوه‌قضائیه را در هیأت نظارت برمطبوعات منصوب کرد. آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه‌قضائیه در اجرای ماده ۱۰ قانون مطبوعات با صدور حکم قاضی ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور را برای یک دوره دوساله دیگر به‌عنوان نماینده رئیس قوه‌قضائیه در هیأت نظارت بر مطبوعات منصوب کرد.   

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:  برخی از خواص دچار لغزش‌های غیرقابل جبران شده‌اند
مهر| رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: برخی خواص انقلاب اسلامی به خاطر تحلیل‌های غلط عملا از خط ولایت فاصله گرفته و در فتنه‌هایی که پیش آمده، دچار لغزش‌های غیرقابل جبرانی شده‌اند. سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تأکید بر این‌که نظام اسلامی از بدو پیروزی خود در بهمن ۱۳۵۷ همواره درمعرض تهدیدات دشمنان بیرونی و برخی عوامل داخلی آنان بوده است، گفت: اگر تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حضور مردم و بسیجیان درمقابل آن فتنه عظیم و خصوصا در ۹ دی‌ماه ۱۳۸۸ نبود، امروز سرنوشت انقلاب و کشور طور دیگری رقم می‌خورد.
غیب‌پرور تأکید کرد: دشمنان نظام اسلامی با حربه نخ‌نمای اختلاف افکنی در فتنه ۱۳۸۸ به دنبال براندازی جمهوری اسلامی ایران بودند.


تعداد بازدید :  438