شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
واکنش احمدی‌نژاد به انتخاب ترامپ:
کسی نمی‌تواند جمعش کند، کار تمام است

دولت بهار| محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری سابق در جلسه‌ای با حضور جمعی از استادان دانشگاه‌های سراسر کشور به مناسبت هفته پژوهش سخن می‌گفت. تلویحاً به انتخاب ترامپ در آمریکا اشاره کرده و گفته است: هر نوع محدودیت فساد ایجاد می‌کند. خیال می‌کنیم درش را بگذار، درست می‌شود. الان آمریکا مشکلش همین است. هفتاد‌سال درِ مسائل داخلی را گذاشته بود، هجوم بیرونی داشتن، هیچ‌کس نگاه نمی‌کرد در آن‌جا پر از مشکل است. حالا یک فرصتی پیدا شده که مسائل داخلی مطرح شده است، کسی نمی‌تواند جمعش کند، کار تمام است و در سرازیری افتاده است.
او درباره مباحث مربوط به اندیشه اسلامی و اندیشه غربی اظهار کرد: این‌که بنشینیم و سال‌ها سخنرانی کنیم آقا اندیشه غربی غلط است، خب حالا بعدش چه؟ با گفتنِ من و امثال من که این خیلی بد است و اَخ است، جهان این را کنار می‌گذارد؟ کنار که نمی‌گذارد. گرچه من اصلا این نوع قضاوت درباره اندیشه را قبول ندارم.
رئیس‌جمهوری سابق در ادامه با انتقاد از جدل‌های رسانه‌ای موجود در کشور گفت: الان هر رسانه‌ای باز می‌کنیم، منفی است. از صبح تا شب دارد پتک می‌زند در سرمان که آقا همه چیز به هم ریخته است. همه فاسد و دزد هستند. همه چیز خراب است. عقل، فکر و منطقی نیست. خب اگر نگاه فرآیندی نداشته باشیم، در معرضِ این هجمه کارمان تمام است و تسلیم هستیم. هیچ انگیزه‌ای برای اصلاحات اجتماعی باقی نمی‌ماند و همه رو به قبله می‌خوابیم.
به گفته احمدی‌نژاد این نگاه تاریخی کمک می‌کند که آقا این حوادث می‌گذرد. این شرایط اجتماعی سیاسی پایدار نیست. آقا ما ایرانی هستیم. تاریخ را ببینید از چه حوادثی رد شده که این مسائلی که امروز با آن مواجهیم در مقابلِ آن‌ها، چیزی نیست.
رئیس‌‌جمهوری سابق درباره مشکلات موجود می‌گوید: باید بگذاریم مطرح شود بعد وقتی مسأله مطرح شد و عمومی شد، هشتاد‌میلیون فکر به آن برای حل مشغول می‌شود. چرا خیال می‌کنیم همه بد هستند، منفی هستند، خائن هستند؟ این تفکر، تفکرِ شیطانیست. این ضعف و مشکل وجود دارد.

 


تعداد بازدید :  430