شماره ۱۰۲۴ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ دي
صفحه را ببند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی:
پرونده فتنه 88 باید باز بماند

میزان|  رئیس قوه‌قضائیه با رد پاره‌ای ادعاها مبنی بر تعلل دستگاه قضائی در رسیدگی به مسأله حقوق‌های نجومی گفت: ادعای ما علیه فتنه‌گران این است که با فتنه 88 خسارات عظیمی را به کشور وارد کردند، فرصت‌های زیادی را از بین بردند و بالاتر و بدتر از همه این‌که با نشان دادن چراغ سبز به دشمنان موجب تشدید فشارها و تحریم‌ها شدند و دشمن را به دخالت در امور داخلی کشور و چشم طمع دوختن به آن تشویق و ترغیب کردند.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان این‌که هیچ‌گاه هلهله دشمنان در‌سال 88 را فراموش نخواهیم کرد، افزود: خوشبختانه مردم بصیر ما از برخی مسئولان نیز سبقت گرفتند و با حضور آگاهانه خود در روز 9 دی، بساط فتنه را برچیدند.
او با بیان این‌که برخی ایراد می‌گیرند که چرا همچنان به موضوع فتنه می‌پردازیم، اظهار کرد: پرونده فتنه هنوز هم گشوده است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد. البته باید بدانیم فتنه‌های بیشتر و پیچیده‌تری ازسوی دشمن طراحی می‌شود که اگر فتنه گذشته را مورد واکاوی،  تحلیل و بررسی دقیق قرار ندهیم، نمی‌توانیم با فتنه‌های آینده مقابله کنیم.
رئیس قوه‌قضائیه خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که چرا  برخی می‌خواستند با زور و خارج از چارچوب‌های قانون، قدرت را غصب کنند. آنها با ادعای صیانت از آرای مردم و دموکراسی، تلاش داشتند که رأی مردم را پایمال و از بالای سر قانون اساسی عبور کنند. وجه فتنه‌گرانه آنان این بود که منویات خودکامانه خود را به‌عنوان صیانت از رأی و نظر مردم جا می‌زدند.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با یادآوری نکاتی از دوران مسئولیت خود در شورای نگهبان طی حوادث پس از انتخابات ریاست‌جمهوری در‌سال 88 اظهار کرد: آن زمان بنده در شورای نگهبان حضور داشتم. به همین افرادی که مدعی تقلب بودند، گفتیم؛ 10 تا 15‌درصد صندوق‌ها را به صورت تصادفی بازشماری خواهیم کرد، اگر آنچه شما مدعی آن هستید، پدید آمد، همه صندوق‌ها را بازشماری می‌کنیم.


تعداد بازدید :  413