شماره ۱۰۰۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

ولایتی: دست ایران برای مقابله به مثل در فضای هسته‌ای بسته نیست
فارس|  رئیس فعلی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با نماینده ویژه رئیس‌جمهوری روسیه در امور سوریه و در جمع خبرنگاران گفت: بدون تردید تحریم‌ها با هر عنوانی برقرار، تأیید و یا تمدید شود، نقض صریح برجام است. علی‌اکبر ولایتی با بیان این‌که حدود 10 روز پیش هیأت نظارت بر اجرای برجام به ریاست رئیس‌جمهوری تشکیل جلسه داد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران درمقابل هرگونه نقض برجام ایستادگی خواهدکرد و آمادگی‌های لازم را برای مقابله به مثل دارد.
عضو هیأت نظارت بر اجرای برجام تأکید کرد: دست جمهوری اسلامی ایران برای مقابله به مثل در فضای هسته‌ای بسته نیست و ما با اقتدار کار خود را در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب مقررات بین‌المللی ادامه می‌دهیم. او با اشاره به پیروزی‌های پی‌درپی و ارزشمند ایران و متحدانش در منطقه اعلام کرد: این کار آمریکایی برای دلگرمی دوستان و عوامل شکست خورده‌شان در منطقه است. عضو هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت: در طول حدود 11 ماه از اجرای برجام در رفتار آمریکایی‌ها هیچ تغییری به‌ویژه در مسائل اقتصادی صورت نگرفته است. ولایتی تصریح کرد: آمریکایی‌ها در طول جلسات ایران با 1+5 قول داده بودند که به هیچ‌وجه کاری نکنند که مخل روح حاکم بر برجام و بندهای آن باشد. عضو هیأت نظارت بر اجرای برجام گفت: تمدید تحریم‌ها که البته هنوز به امضای رئیس‌جمهوری آمریکا نرسیده، نقض صریح برجام و خلاف توافقات صورت گرفته است.

میرسلیم یکی از 8 گزینه موتلفه برای انتخابات 96
فارس|  سخنگوی جبهه پیروان از اعلام کاندیداهای حزب موتلفه به شورای مرکزی جبهه پیروان خبر داد و گفت: اصولگرایان درنهایت به محوریت و نظر نهایی جامعه روحانیت مبارز تمکین خواهند کرد. سید کمال‌الدین سجادی درباره معرفی نامزد نهایی جبهه پیروان اظهار داشت: احزاب عضو جبهه بررسی‌ها را انجام داده و موتلفه و کارمندان کاندیداهای خود را معرفی کرده‌‌اند. او با اشاره به مطرح بودن افرادی همچون حبیبی، بادامچیان و میرسلیم از سوی حزب موتلفه برای انتخابات گفت: حزب موتلفه هشت نامزد را برای انتخابات ریاست‌جمهوری معرفی کرده است.

سامانی: تأکید وزارت کشور بر حمایت از سخنرانی‌های مجوزدار در آستانه روز دانشجو
ایسنا|  سخنگوی وزارت کشور درباره آمادگی وزارت کشور برای برگزاری مراسم 16 آذر در سراسر کشور اعلام کرد: این مسأله در جلسه شورای معاونان وزارت کشور مطرح و تأکید شد که وزارت کشور از هرگونه سخنرانی، تجمع و گردهمایی‌هایی که مجوز قانونی گرفته باشند، حمایت خواهد کرد و امنیت آنها را تأمین می‌کند. سیدسلمان سامانی درباره برگزاری مراسم روز دانشجو در دانشگاه‌های کشور نیز خاطرنشان کرد: به لحاظ قانونی شورای نظارت دانشگاه‌ها صلاحیت اعطای مجوز برای سخنرانی، گردهمایی و تجمع در دانشگاه‌ها را دارد و درواقع این شورا مرجع قانونی صدور مجوز در داخل دانشگاه‌هاست.

ذوالنوری: طرح دو فوریتی درباره نقض برجام به هیأت‌رئیسه تقدیم می‌شود
تسنیم|  عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های ۱۰ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا گفت: تمدید تحریم‌ها نقض قطعی برجام است و اگر برجام از سوی یکی از طرفین نقض شود، طرف مقابل هم می‌تواند به تعهدات خود در این معاهده بین‌المللی عمل نکند. نماینده قم در مجلس گفت: یک طرح دو فوریتی آماده شده که روز یکشنبه  تقدیم هیأت‌رئیسه مجلس می‌شود. او با اشاره به محتوای این طرح تصریح کرد: در این طرح دولت را ملزم کرده‌ایم که قانون اقدام متناسب و متقابل را اجرا کند که این قانون در ‌سال ۹۴ در موضوع برجام با ۹ بند و ۲ تبصره تصویب شده است. ذوالنوری با بیان این‌که مصادیق اقدام دولت که متناسب و متقابل است در این طرح ذکر شده، خاطرنشان کرد: در این طرح بیان شده که دولت نباید به محدودیت‌های برجامی خودش را پایبند بداند و باید در چند بُعد به شکل فعال عمل کند، نصب و راه‌اندازی سانتریفیوژ پیشرفته به تعدادی که به ۱۹۰هزار سو برسد، افزایش سطح غنی‌سازی از ۳.۵‌درصد که در برجام تعیین شده به ۲۰‌درصد که مورد نیاز کشور است، افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌سازی شده و نادیده گرفتن سقف ۳۰۰کیلوگرم محدودیت در برجام، افزایش ذخایر آب سنگین و عدم الزام به فروش آن از سوی دولت براساس نیازهای کشور و بازگرداندن رآکتور ۴۰ مگاواتی آب سنگین اراک به حالت قبل از برجام اقداماتی است که در این طرح از دولت خواسته شده که در چارچوب ان.پی.تی انجام دهد.


تعداد بازدید :  257