شماره ۱۰۰۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

تشکیل ستاد پشتیبانی سیلاب
تسنیم| به دنبال صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع سیل در 8 استان کشور، محمد حاج‌رسولی‌ها مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران از آغاز به‌ کار ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی سیلاب کشور و احتمال بروز سیلاب درپایان هفته جاری خبر داد. وی ادامه داد: با توجه به این‌که در بارندگی اول زمین‌ها مرطوب و حوضه آب‌های زیرزمینی تا حدودی اشباع شده‌اند، بروز سیلاب‌های بعدی به مراتب از حساسیت و مدیریت سخت‌تری برخوردار خواهد بود.

نوسان دلار بازار موبایل را تعطیل کرد
ایرنا|  غلامحسین کریمی خراسانی رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران از توقف معاملات در بازار گوشی‌های تلفن‌همراه خبر داد و گفت: نوسان بازار ارز موجب توقف خریدوفروش در این بازار شده است. او گفت: اکنون فعالان بازار گوشی‌های تلفن‌همراه از فروش کالا خودداری کرده و در انتظار ثبات بازار ارز کشورند و از معامله پرهیز دارند.
کریمی‌خراسانی خاطرنشان کرد: برخی فعالان حتی اعلام می‌کنند که کالایی برای عرضه ندارند که این نیز ناشی از سردرگمی بازار است.

امضای بزرگترین قرارداد قطعه‌سازی میان ایران و فرانسه
مهر| با وجود تمدید 10ساله تحریم‌ها علیه ایران، بزرگترین قرارداد جوینت‌ونچر در صنعت قطعه‌سازی میان ایران و فرانسه به امضا رسید. دراین مراسم، علی آهنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران درپاریس گفت: با رویکردهای جدید دولت فرانسه و به خدمت گرفتن بانک‌های کوچکتری که منافعی در بازار آمریکا  ندارند، مشکلات نقل‌وانتقال منابع مالی نیز درحال رفع و رجوع است. درقالب این قرارداد، شرکت سیستم‌های پیشرفته آلایندگی فورسیا- ماد با هدف تولید جدیدترین سیستم‌های اگزوز و کنترل آلایندگی خودروها در ایران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

سفر وزیر اقتصاد سوییس به ایران
شریف نظام‌مافی رئیس اتاق مشترک ایران و سوییس از سفر وزیر اقتصاد سوییس به ایران برای مذاکره با وزیر اقتصاد ایران خبر داد. به گفته او، با انتخاب ترامپ در آمریکا نگرانی‌هایی نسبت به ادامه اجرای برجام و توافق هسته‌ای به وجود آمده است که در این سفر مقامات اقتصادی دوکشور ایران و سوییس می‌توانند درباره آن و روند گسترش همکاری‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و غیره برنامه‌ریزی و مذاکره داشته باشند. این فعال بخش خصوصی گفت: بخش مهمی از سفر وزیر اقتصاد سوییس و رئیس سکو (مجموعه ناظر بر معاملات مالی در سوییس) به مذاکرات بانکی و حل مشکلات بانکی و نقل‌وانتقالات مالی بین دوکشور مربوط است.

ایران از کره‌جنوبی ۱۰ فروند کشتی می‌خرد
تسنیم| شرکت کشتی‌سازی صنایع سنگین هیوندای کره‌جنوبی به دنبال امضای قراردادی با ایران برای فروش ۱۰ فروند کشتی به این کشور است. براساس این قرارداد که ارزش آن 650‌میلیون دلار تخمین زده شده، شرکت هیوندای 4 کشتی کانتینری 14400 تنی و 6 تانکر 50‌هزار تنی خواهد ساخت. تحویل این کشتی‌ها از سه‌ماهه سوم ‌سال 2018 آغاز
خواهد شد.


تعداد بازدید :  266