شماره ۱۰۰۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
دلایلی که باعث جدایی رسول خطیبی شدند
8 گزینه برای هدایت ماشین‌سازی

شهروند|‌ بعد از یحیی گل‌محمدی که در ظاهر استعفا کرد ولی در اصل محترمانه از ذوب‌آهن اخراج شد، رسول خطیبی دومین سرمربی لیگ برتری است که رفتن را به ماندن ترجیح می‌دهد. خطیبی بعد از شکست قابل پیش‌بینی تیمش مقابل پرسپولیس رسماً استعفا کرد تا بلکه شرایط این تیم تازه وارد به لیگ برتر بهبود پیدا کند.
بی‌ثباتی آقای سرمربی
رسول خطیبی همان‌طور که در تراکتورسازی دوام نیاورد در ماشین‌سازی هم روزهای خوبی نداشت. او از ابتدای فصل اشتباهات زیادی مرتکب شد تا تیمش نخستین تیمی باشد که کاندیدای سقوط به لیگ برتر نام می‌گیرد. خطیبی که با ادعای بومی‌سازی می‌خواست ماشین‌سازی را متحول کند قبل از شروع فصل و حتی در حین برگزاری مسابقات، بیش از 20 بازیکن را از تیمش کنار گذاشت. او به باشگاه اعلام نیاز می‌کرد و مسئولان هم به دنبال جذب بازیکن می‌رفتند اما بعد از مدتی خطیبی همان بازیکنی که خودش خواسته بود را از تیم کنار می‌گذاشت. همین باعث شد که مدیران ماشین‌سازی اعتماد خود را به خطیبی از دست بدهند و دل خوشی از او نداشته باشند.
درگیری با بزرگان تیم
وقتی آندرانیک تیموریان، کاپیتان تیم‌ملی پیشنهاد سپاهان را نادیده گرفت و به هوای قرارداد نجومی به تبریز رفت، فکرش را هم نمی‌کرد روزی از لیست 18 نفره این تیم خط بخورد. تیموریان با قرارداد یک میلیاردو 500 میلیونی‌اش با گسترش گرانترین بازیکن لیگ شد. البته او که در تیم‌ملی هم جایگاهش را از دست داده نتوانست بازی‌های همیشگی خود را برای ماشین‌سازی انجام دهد ولی دست کم می‌توانست با تجربه بالایش به خطیبی کمک کند. خطیبی در بازی آخر ماشین‌سازی آندو را از لیست تیمش خارج کرد. او به محمد نصرتی، مدافع با سابقه تیمش هم غضب کرد تا بیش از پیش رابطه‌اش با بزرگان تیمش شکرآب شود.
دلخوری از خطیبی
به گواه اکثر بازیکنان و اطرافیان ماشین‌سازی، رسول خطیبی حتی با شاگردانش هم رابطه خوبی نداشت. بسیاری از بازیکنان ماشین‌سازی از بداخلاقی‌های او ناراضی بودند و شکایت سرمربی را پیش مدیرعامل می‌بردند. آنها از این‌که خطیبی در تصمیم‌گیری‌هایش ثبات نداشت ناراحت بودند و می‌گفتند همین موضوع باعث ناکامی ماشین سازی شده است.
از کاظمی تا دنیزلی
در حالی که ماشین‌سازی تا 4 روز دیگر باید  با ذوب‌آهن دیدار کند، مسئولان این باشگاه 8 گزینه برای انتخاب سرمربی جدید را مطرح کرده‌اند. مظلومی، گل‌محمدی، فرهاد کاظمی و حمید درخشان 4 گزینه داخلی سرمربیگری ماشین‌سازی و تونی اولیویرا، دراگان اسکوچیچ، میدن دورپ و دنیزلی گزینه‌های خارجی هدایت این تیم هستند که به نظر می‌رسد انتخاب گزینه ایرانی محتمل‌تر است.


تعداد بازدید :  91