شماره ۱۰۰۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۴ آذر
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش و جوانان
ورزشکاران از حضور در فضای مجازی منع نمی‌شوند
جوایز المپیکی‌ها تا پایان‌ سال اهدا می‌شود آنقدر پیگیر می‌شویم تا موضوع حجاب بانوان بسکتبال حل شود درباره حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فعلا حرفی نداریم

شهروند| حضور مسعود سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر ورزش و جوانان باعث شد خیلی‌ها در انتظار ایجاد تغییرات در این وزارتخانه باشند اما با گذشت نزدیک به دوماه از رأی اعتماد مجلس به سلطانی‌فر عملا هیچ عزل و نصبی در این وزارتخانه اتفاق نیفتاده است. عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی وزارت ورزش تغییر وزیر ورزش را به فال نیک می‌گیرد و امیدوار است این تغییرات مفید باشد. خبرنگار «شهروند» با احمدی درباره مسائل روز وزارت ورزش و جوانان و برخی تصمیمات وزیر جدید صحبت‌هایی انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می‌خوانید:   
  شاید یکی از مطالبات عموم مردم و ورزشی‌ها بعد از حضور سلطانی‌فر، تغییراتی بود که باید در برخی فدراسیون‌ها و پست‌های مهم داده می‌شد. اما عملا اتفاقی در این زمینه رخ نداده است. قرار نیست تغییری رخ بدهد؟
برنامه‌ها پیگیری می‌شود و مشغول بررسی شرایط هستیم. نکته خاصی در این زمینه وجود ندارد، سلطانی‌فر درحال بررسی شرایط است و اگر تشخیص بدهد، تغییرات را اعمال خواهد کرد و در غیراین صورت تغییری نداریم. این موضوع را باید وزیر ورزش درباره‌اش به اظهارنظر بپردازد.
  اما شایعه تغییر در وزارتخانه زیاد است...
من اطلاعی در این‌خصوص ندارم. این مسائل به تشخیص وزیر بستگی دارد، این‌که تصمیمی گرفته شده یا نه را اطلاع ندارم و با من هم صحبتی در این زمینه نشده است.
  به طور کلی حضور سلطانی‌فر به‌عنوان وزیر ورزش به جای محمود گودرزی چه تاثیراتی روی روند کار وزارتخانه گذاشته است؟
هردو عزیزی که نام‌شان برده شد، جزو زحمتکشان هستند. به‌هرحال تصمیم بر تغییر بوده و امیدوارم سلطانی‌فر نیز بتواند برای ورزش کشور قدم‌های بزرگی بردارد. اعتقاد شخصی‌ام بر این است که او فردی ورزشی است که می‌تواند کمک‌های شایانی به این حوزه انجام دهد.
  یکی از مسائلی که وزیر ورزش نیز دراین‌باره نظر مثبتی داشته، حضور بانوان در ورزشگاه‌ها است. این مسأله بالاخره با حضور سلطانی‌فر حل می‌شود؟
ما از گذشته تاکنون اقداماتی دراین‌باره انجام داده‌ایم و بهتر است تا زمانی که به نتیجه نرسیده، اظهارنظری انجام ندهیم. به موقع در این خصوص صحبت می‌کنیم.
   جوایز مدال‌آوران المپیکی و پارالمپیکی هم درخواست بسیاری از این ورزشکاران بود، هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده؟
ما منتظر بودیم محرم و صفر تمام شود. ظرف روزهای آینده پس از هماهنگی‌ با برنامه‌های رئیس‌جمهوری مراسمی برگزار می‌شود و جوایز ورزشکاران اهدا می‌شود. من اطمینان دارم که امسال حتما برگزار خواهد شد.
  موضوع مهم دیگری که وزارت ورزش را درگیر کرد، نامه‌ای بود که سلطانی‌فر به فیبا نوشت و درخواست کرد مجوز حضور بانوان بسکتبالیست ایرانی در مسابقات بین‌المللی صادر شود. چقدر به حل شدن این مشکل امیدوار هستید؟
موضوع بسکتبال بانوان و نامه وزیر یکی از چالش‌هایی است که وجود دارد، بسکتبال بانوان مشکلاتی دارد و فیبا به دلیل این‌که پوشش آنها را نپذیرفته، محدودیت ایجاد کرده است. این موضوع باید با پیگیری و رایزنی حل شود و امیدواریم حل شود. سلطانی‌فر نامه زد تا درخواست از سوی بالاترین مقام به اطلاع فدراسیون جهانی بسکتبال برسد.
  ولی فیبا فرصت دو ساله‌ای به ایران داده بود که به پایان رسیده، این تلاش‌ها با توجه به پایان فرصت‌مان، فایده‌ای هم خواهد داشت؟
این موضوع باید بالاخره حل شود، رویکرد IOC (کمیته بین‌المللی المپیک) در این زمینه مثبت است و بازی‌های المپیک و پارالمپیک بانوانی با حجاب و ارزش‌های فرهنگی شرکت کردند. وقتی این شرایط فراهم شده است طبعا فدراسیون بین‌المللی هم ناگزیر است به این سمت برود که حجاب را قبول کند. این موضوع باید از سوی وزارت ورزش پیگیری شود تا به نتیجه خوبی برسیم.
  حضور ورزشکاران در فضای مجازی نیز در این ماه‌ها باعث ایجاد حاشیه‌های متعددی شده است، شایعاتی درباره منع ورزشکاران از حضور در شبکه‌های اجتماعی نیز شنیده می‌شود. آیا این مسأله صحت دارد؟
خیر، شایعه است. البته در فضای مجازی باید مراقبت‌های لازم از سوی ورزشکاران انجام شود، ملاحظات فرهنگی و امنیتی هم حتما باید در نظر
گرفته شود.


تعداد بازدید :  116