شماره ۱۰۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر
صفحه را ببند
محمد رضا عارف:
روسای قوا برای مجموعه تحت‌مدیریتشان مصونیت قایل نشوند

ایلنا|‌رئیس فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی در دیداری با جمعی از ورزشکاران و هنرمندان، به حادثه تروریستی در حله عراق و شهادت جمعی از هموطنانمان اشاره کرد و گفت: تروریست‌های جنایت‌کار از برگزاری با شکوه مراسم اربعین حسینی خشمیگن شدند و چند روز بعد از این حماسه ماندگار اوج درماندگی خود را با اقدام تروریستی درحله عراق به نمایش گذاشتند. محمدرضا عارف با انتقاد از نگاه امنیتی به هنر گفت: معضل اصلی جامعه ما این است که همه موضوعات را ابتدا سیاسی جلوه می‌دهند بعد هم سعی در امنیتی کردن آن دارند، مطمئنا ساحت هنر و هنرمند نگاه امنیتی را برنمی‌تابد. باید با نگاه فرهنگی و برگرفته از فرهنگ ایرانی- اسلامی به ساماندهی هنر پرداخت و مطالبات این قشر فرهیخته را پاسخگو بود. رئیس فراکسیون امید در مجلس دهم با اشاره به برخوردهای سلیقه‌ای برخی مسئولان با موضوعات مختلف در ادوار مختلف بعد از انقلاب اسلامی، یادآور شد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون برخی برخوردهای سلیقه‌ای و بعضا خودسرانه به نظام آسیب جدی وارد کرد که نمونه اخیر آن ممانعت از برگزاری سخنرانی نایب‌رئیس مجلس در مشهد بود که این‌گونه برخوردها برای نظام هزینه‌های زیادی دارد.
رئیس فراکسیون امید با انتقاد از مجادله‌های کلامی مسئولان از طریق تریبون‌های رسمی کشور گفت: کشور به آرامش نیاز دارد و کسانی که مسئولیت‌های کلانی در نظام دارند، باید بدانند که روح و روان مردم با این‌گونه برخوردها و مجادلات آسیب می‌بیند. بهتر است مسئولان قوای سه‌گانه سعه‌صدر بیشتری در برابر انتقادها داشته باشند و بدانند که نباید برای مجموعه تحت ‌مدیریتشان عصمت و مصونیت قایل شوند.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که با رشد چشم‌گیر فناوری درعرصه رسانه و ارتباطات دیگر نمی‌توان کسی را ممنوع‌التصویر کرد، گفت: اکثراً هنرمندان کشورمان پایبند به ارزش‌ها هستند و محروم‌کردن آنها از حضور در رسانه‌های فراگیر ازجمله صداوسیما مطمئنا به ضرر این رسانه است و جامعه هنری ما نشان داده‌است، علیرغم فراهم بودن زمینه‌ فعالیت در خارج از کشور به دلیل دلبستگی به میهن و مردم ایران حاضرند با برخی ناملایمات کنار بیایند اما در کشورشان فعالیت کنند.


تعداد بازدید :  445