شماره ۱۰۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر
صفحه را ببند
روی خط خبر

آیت‌الله جوادی‌آملی: در برخی رسانه‌ها به نام اخلاق افراد بی‌آبرو می‌شوند
انتخاب|‌حضرت آ‌یت‌الله جوادی‌آملی با بیان این‌که امروزه در برخی رسانه‌ها، افشاگری‌هایی به ‌نام اخلاق و با هدف تحقق اخلاق صورت می‌گیرد، گفت: بسیاری از افشاگری‍‌ها، کنایه‌ها، تهمت‌ها و بی‌آبرو کردن‌ها، گرچه به ‌نام اخلاق است اما اخلاقی عمل کردن نیست و درحقیقت ترویج بی‌اخلاقی است. او تلاش برای متخلق کردن فضای رسانه‌ای را گامی بلند دانست و اظهار داشت: خدا در آیات ارسال شده در ابتدای بعثت، به علم و اخلاق اشاره کرده و فرموده است جامعه را همین دو بال حفظ می‌کند. استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود کاربرد لفظ «مجازی» برای رسانه‌های سایبری را نادرست دانست و گفت: فضای مجازی حقیقتا مجازی نیست؛ بلکه جایی که اندیشه مبادله می‌شود و می‌تواند تأثیر بپذیرد و اثر بگذارد فضای حقیقت است؛ لذا ما با فضای حقیقی روبه‌رو هستیم.
آیت‌الله جوادی‌آملی همچنین خاطرنشان کرد: انسان جامه کرامت دربردارد و کرامت در فرهنگ قرآن وصف فرشتگان است، باید کرامت با قلم و اندیشه ما آمیخته باشد، هرگز نباید به وسیله کلماتی که می‌نویسیم کسی را برنجانیم و به‌ وسیله قلم خود به او نیش بزنیم، خداوند به قلم قسم یادکرده و این تقدیس قلم را می‌رساند در نتیجه رعایت این نکات و حفظ حرمت قلم یک توجه دقیقی می‌خواهد. ممکن نیست با نیش حتی با نیش قلم فضایل اخلاقی را بتوان در جامعه زنده کرد.

سرلشکر باقری احتمال ایجاد پایگاه دریایی ایران در سوریه و یمن
فارس|‌رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در همایش گردهمایی فرماندهان مناطق دریایی که در ستاد نداجا برگزار شد، گفت: امروز داوطلبان زیادی برای حضور در صحنه دفاع از حرم در نیروی دریایی و دیگر نیروها وجود دارند که اگر فضا ایجاد شود، آماده جانفشانی هستند. سرلشکر باقری گفت: کشور گرفتار تحریم و فروش نفت و دریافت پول نفت است و در بعد از برجام تحریم‌های فروش نفت تا حدودی برداشته شده اما پول فروش نفت به کشور بازنگشت.رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: برداشت مسئولان این بود که از بهمن ‌سال گذشته پول فروش نفت به سهولت به کشور بیاید که این‌گونه نشد و با وجود این‌که بیش از نیمی از ‌سال گذشته، اما پولی که دولت داده، ۲۰‌درصد برنامه‌های امسال نیروهای مسلح است.باقری در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: هیچ‌گونه هم‌طرازی با دشمن استکباری درحوزه دریایی نداریم، لذا روش‌های کلاسیک جوابگو نیست و باید روش‌های دیگری که حتما باید پنهان بماند را تمرین کنیم. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این‌که در مسأله حضور در دریاهای دور و مقابله با دزدان دریایی کارهای بزرگی شده است، گفت: بایستی مانند ناوگان دریای عمان، ناوگانی خاص اقیانوس هند داشته باشیم. نیاز به پایگاه‌هایی در دور دست داریم و شاید در زمانی امکان داشته باشد که در سواحل یمن یا سوریه پایگاه داشته باشیم یا پایگاه‌هایی در جزایر یا به ‌صورت شناور باشد.سرلشکر باقری گفت: درحوزه هسته‌ای تا حدودی پیش رفتیم و توان غنی‌سازی تا ٩٥‌درصد هم داریم البته هیچ‌گاه دنبال بمب اتم نرفتیم و نمی‌رویم، اما همین توان هسته‌ای باعث شد همه قدرت‌های دنیا پای میز بنشینند.

سردار جعفری: تهدید جدی امنیتی و نظامی  علیه انقلاب وجود ندارد
ایسنا|‌ فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آنچه که شاید برای برخی هنوز هم تعجب برانگیز باشد این موضوع است که چرا سپاه پاسداران در عرصه نظامی و امنیتی فعالیت می‌کند، چرا وارد عرصه محرومیت‌زدایی شده و می‌شود؛ پاسخ آن بسیار روشن است سپاه مأمور حفظ انقلاب و پیشبرد اهداف آن است. سردار عزیز جعفری اعلام کرد: این‌که بسیج مثل سپاه وظیفه حفظ انقلاب را برعهده دارد به این معنی است که بخشی از مردم در برابر دشمنان برای انقلاب می‌ایستند، باید بدانند چه خطری برای انقلاب مهم و تهدید است. فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به این‌که با حضور مردمی که همواره ایستاده‌اند، تهدید جدی امنیتی و نظامی علیه انقلاب وجود ندارد، گفت: اما تهدیدهای نرم فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی خطرناک‌ترین تهدید علیه انقلاب اسلامی هستند. سردار جعفری همچنین با اشاره به این‌که برخی از تهدیدهای نظامی و امنیتی به فرصت درکشور تبدیل شده، گفت: بالاترین آن جنگ هشت‌ساله بود که به یک فرصت تبدیل شد و انقلاب توانست در برابر قدرت سلطه بایستد و پیام ایستادگی به همه‌جا منتقل شد.


تعداد بازدید :  343