شماره ۱۰۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر
صفحه را ببند
ویترین ایران

افزایش 8‌درصدی تورم کشاورزی
مهر|  شاخص قیمت تولید‌کننده زراعت، باغداری و دامداری سنتی در تابستان امسال به 248.27 رسید که نسبت به فصل قبل 8.05‌درصد و نسبت به فصل مشابه ‌سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 3.68‌درصد افزایش یافته است. براساس گزارش مرکز آمار، شاخص گروه «غلات» درفصل تابستان نسبت به فصل قبل 8.80‌درصد افزایش یافت. این درحالی است که شاخص گروه «سبزیجات» در فصل تابستان کاهش 0.67‌درصدی را تجربه کرد.

سناریوهای تأمین آب ‌سال ۹۶ نهایی شد
فارس| حمیدرضا جانباز مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور از نهایی‌شدن سناریوهای تأمین آب ‌سال ۹۶ و ارایه لیست این اقدام ازسوی شرکت مدیریت منابع آب خبر داد و گفت: برنامه‌های کوتاه‌‌مدت و بلندمدت مقابله با کمبود آب در ‌سال ۹۶ تهیه شده است تا با کمبود منابع آب مقابله کنیم. او ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته ‌سال آینده به جهت بارش‌ها نرمال و زیر نرمال است و درجه حرارت به‌طور متوسط یک تا یک‌ونیم درجه افزایش خواهد یافت.

اسپانیا در ایران پتروشیمی‌ساز می‌شود
مهر| حسین علیمراد مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به مذاکرات ایران و اسپانیا برای بازگشایی خط جدید اعتباری برای توسعه صنعت پتروشیمی، سه محور همکاری جدید با غول پتروشیمی دانمارک را تشریح کرد. او با اعلام این‌که شرکت «سرکوبه» اسپانیا برای همکاری، مشارکت و سرمایه‌گذاری در صنایع پتروشیمی ایران اعلام آمادگی کرده است، تصریح کرد: براین اساس یکی از محورهای مذاکرات با این شرکت اسپانیایی بازگشایی خط جدید اعتباری برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران است.

ورود خودرو پلاک منطقه آزاد به کشور ممنوع شد
تسنیم| براساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک، ورود موقت خودروهای پلاک منطقه آزاد به داخل کشور ممنوع شد. مرکز واردات و امور مناطق آزاد گمرک جمهوری اسلامی ایران، از گمرکات مناطق آزاد خواسته ضمن لغو دستورالعمل‌های سابق در زمینه تردد این خودروها، از پذیرش هرگونه درخواست ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند. همچنین در تصمیم جدید دولت برای تغییر در شیوه واردات خودرو، چنانچه واردکننده VIN (شماره شناسایی) خودروی وارداتی را در سامانه ثبت‌سفارش وارد نکند، با عدم ترخیص خودرو مواجه خواهد شد.

خسارت6هزار میلیارد  ریالی باغداران مازندران
ایرنا| دلاور حیدرپور رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت که برف و یخبندان هفته گذشته 6‌هزار‌میلیارد ریال به مزارع کشاورزی و محصول مرکبات و درختان باغداران استان خسارت زد. او با بیان این‌که وقوع برف و یخبندان حدود 250 تا 300‌هزار تن پرتقال و سردرختی باغداران استان را از بین برده است، گفت: درمجموع حدود 25‌درصد از محصول پرتقال باغداران خسارت دیده‌اند. او با بیان این‌که برف و یخبندان حدود 90‌هزار تن محصول کیوی این استان را از بین برده است، ارزش ریالی خسارت به محصول و باغ‌های کیوی استان را حدود یک‌هزارمیلیارد ریال اعلام کرد.


تعداد بازدید :  286