شماره ۱۰۰۲ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

مجلس ترحیم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی روز گذشته با حضور مردم و علاقه‌مندان درمسجد اردبیلی‌ها، واقع در خیابان گلوبندک برگزار شد.

عباس مشهدی‌زاده، هنرمند پیشکسوت عرصه مجسمه‌سازی گفت‌: «کارگاه مجسمه‌سازی‌ام که دریکی از باغ‌‌های ساوجبلاغ بود، بعد از ۲۵‌سال به دلیل بی‌آبی تعطیل شد.»

ششمین نمایشگاه خط‌نگاره‌های ابراهیم حقیقی با عنوان «نقش‌غلط» عصر جمعه ۵ آذرماه در گالری «آ» افتتاح شد و تا 26 آذرماه هر روز از ساعت 16 الی 20 دایر خواهد بود.

«ماجرای نیمروز» دومین فیلم بلند سینمایی محمدحسین مهدویان که پیش از به خاطر ساخت «ایستاده در غبار» درجشنواره‌های مختلف مورد تقدیر قرار گرفته بود، به تهیه‌کنندگی سیدمحمود رضوی اوایل آذرماه کلید خورد.

استیون سیگال، بازیگر فیلم‌های رزمی ‌هالیوود، درمراسمی که در کاخ کرملین برگزار شد، برابر پوتین نشست و پاسپورتش را از دست او دریافت کرد. رئیس‌جمهوری روسیه که خود از طرفداران هنرهای رزمی است، گفت: امیدوار است این اقدام، تصوری هرچند کوچک از عادی‌سازی ابتدایی روابط دوکشور باشد.

دومین ترجمه از رمان «زن موقرمز» به بازار می‌آید. ترجمه قبلی توسط خانم رویا پورمناف و ازسوی نشر هورناز چاپ شده بود. این ترجمه کاری از بهروز دیجوریان است که هنوز ناشری ندارد. این اثر در نخستین انتشار خود به سرعت به چاپ سوم رسید.

اسماعیل آذر با اشاره به این‌که کلیات سعدی و کلیله و دمنه قبلا در دوران ابتدایی خوانده می‌شد اما الان در دوره لیسانس تدریس می‌شود، گفت: این امر نشان می‌دهد که سطح علمی چقدر پایین آمده است.

مراسم یازدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، جمعه پنجم آذر با حضور صدها نفر از علاقه‌مندان این هنرمند برگزار شد.

بابک چمن‌آرا، مدیر مرکز موسیقی بتهوون، از انتشار آلبوم طهرون 4 با صدای زنده‌یاد مرتضی احمدی خبر داد.

آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار، فهرستی از 10 نامزد جایزه اسکار فیلم کوتاه را منتشر کرد. دراین میان فیلم «سکوت» به کارگردانی علی عسگری و فرنوش صمدی که با کسب جایزه جشنواره فیلم «همپتون» آمریکا، واجد شرایط حضور در شاخه فیلم کوتاه اسکار شده بود، نتوانست به جمع ۱۰ نامزد این شاخه راه پیدا کند.

فیلم سینمایی «ایستگاه اتمسفر» به کارگردانی مهدی جعفری و از تولیدات موسسه تصویر شهر با حضور محسن کیایی کلید خورد.

فیلم حادثه‌ای معمایی «ندبه»
(The Wailing) ساخته نا هونگ جیم با کسب 5 جایزه ازجمله بهترین کارگردان و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، پیشتاز یکی از معتبرترین جوایز سینمایی کره‌جنوبی شد.

طناز طباطبایی و ‌هانیه توسلی درنمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» با کیومرث مرادی همکاری می‌کنند.


تعداد بازدید :  342