شماره ۳۹۴ | ۱۳۹۳ چهارشنبه ۹ مهر
صفحه را ببند
رئیس تیم درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی:
درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی تا ۱۵‌سال دیگر ادامه دارد

ایلنا| رئیس بیمارستان حضرت فاطمه‌(س) بیمارستانی که دانش‌آموزان شین‌آبادی از دی‌ماه ‌سال گذشته تاکنون برای ادامه درمان خود به آن‌جا معرفی شده و تحت درمان قرار گرفته‌اند با ارایه گزارشی به تشریح روند درمانی این دانش‌آموزان پرداخت.
محمدجواد فاطمی در رابطه با آخرین وضع درمانی دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی گفت: این دانش‌آموزان پس از کش‌وقوس‌هایی که درخصوص درمانشان به‌وجود آمد، بعد از این‌که معاونت درمان وزارتخانه وارد موضوع شد و درمان این بچه‌ها را به‌عهده گرفت به بیمارستان ما معرفی و همگی توسط یک تیم تخصصی پلاستیک و ترمیمی ویزیت شدند. رئیس بیمارستان حضرت فاطمه (س) طی ارایه گزارشی درخصوص وضع این دانش‌آموزان خاطرنشان کرد: ۲۶ دانش‌آموز در این سانحه دچار سوختگی شده‌اند که ۱۲نفر از آنها سوختگی خیلی جدی دارند و به همین دلیل به درمان طولانی‌مدت و عمل‌های جراحی متعددی نیازمند هستند، اما بقیه این کودکان سوختگی جدی ندارند و سوختگی آنها محدود و ناهنجاری و تغییر شکل در بدنشان به‌خصوص دست و صورت کمتر ایجاد شده است که البته آنها نیز در حال درمان هستند ولی درمانشان مشابه 12نفری که سوختگی جدی دارند، نیست.
او افزود:  ۵نفر از این 12نفر نیز سوختگی خیلی شدید دارند که نیاز به عمل‌های تخصصی، ویژه و درمان طولانی‌تری دارند. فاطمی یادآور شد: زمانی که این کودکان برای درمان در اختیار ما قرار گرفتند، تیمی تخصصی متشکل از سه تا پنج جراح پلاستیک همه این کودکان را ویزیت کردند. او در رابطه با روند درمانی این دانش‌آموزان گفت:  به‌طور کلی آنها در طول این مدت ۳۶بار ویزیت شده‌اند، ۵۰بار مورد عمل جراحی و بیش از ۱۰۰بار تحت مشاوره بالینی قرار گرفته‌اند و ۴۷بار هم لیزر و نزدیک به ۵۰بار فیزیوتراپی و کاردرمانی برایشان در این بیمارستان انجام شده است. فاطمی با بیان این‌که طول مدت درمان دقیق دانش‌آموزان شین‌آبادی به‌طور قطعی مشخص نیست، خاطرنشان کرد: سوختگی یک بیماری است که تا آخر عمر فرد ادامه دارد به این معنا که فرد وقتی می‌سوزد و پوست بدنش از بین می‌رود هیچ وقت خوب نمی‌شود، لذا اینگونه نیست که ما بتوانیم بگوییم که عمل این بچه‌ها چه زمانی به‌طور قطع تمام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزانی که‌ درصد سوختگی‌شان پایین است به مرور زمان بهتر خواهند شد و به حد طبیعی خواهند رسید، اما آنهایی که ‌درصد سوختگی‌شان بالاست، روند درمانشان ممکن است؛ حداقل بین ۱۰ تا ۱۵سال به طول بینجامد.
فاطمی همچنین در مورد تعداد عمل‌های جراحی باقیمانده دانش‌آموزان حادثه‌دیده شین‌آبادی گفت: این‌که این دانش‌آموزان به چند عمل جراحی دیگر نیاز دارند، مشخص نیست، اما حداقل سالی سه تا پنج عمل جراحی خواهند داشت و این روند حداقل بین 10 تا 15 ‌سال دیگر ادامه خواهد یافت.


تعداد بازدید :  211