در کمپین خلاقانهای به تبلیغ سازمان حمایت از بیخانمانها پرداخته شده است. در این کمپین، طراح برای جلبنظر افراد جهت کمک به این سازمان حامی بیخانمانها تصویر بیخانمانی را در سطلهای زباله چسبانده که حاوی این پیام است: «کمک کنید تا او شامش را در اینجا پیدا کند». درحقیقت طرح اولیه این کمپین از گشتن بیخانمانها در سطلهای زباله به دنبال غذا گرفته شده است و محل اجرای آن به خوبی با پیامش هماهنگی دارد و بهقدری خلاقانه و زیبا طراحی شده که هر فردی را به خود برمیانگیزد. بیخانمان به کسانی گفته میشود که خانه و سرپناهی برای زندگی و آسایش ندارند و در گوشه و کنار خیابانها، پارکها و جاهای همگانی زندگی میکنند. برخی از دلایل بیخانمان شدن افراد عبارت است از بیکاری و نداشتن پول برای خرید یا اجارهخانه، اعتیاد و در نتیجه از کار افتادن و راندهشدن به حاشیه، بدهکاریهای سنگین در رابطه با وام مسکن و عدم توان بازپرداخت وام، ورشکستگی یا مال باختن کسبه و بازرگانان، مهاجرت بیرویه مردم روستا به شهر، افزایش بیرویه و بیکنترل جمعیت، وقوع جنگ و نابودی شمار بسیاری از خانهها، رخدادهای طبیعی مانند زمینلرزه، سیل، طوفان، فوران آتشفشانها و آتشسوزی.
در برخی از کشورها نیز تغییرات آبوهوایی بر کشاورزی و بلایای طبیعی تاثیر گذاشته و همین امر سبب شده تا بسیاری از شهروندان آن کشورها قادر به تهیه مایحتاج خود نباشند و بههمین دلیل اقدام به مهاجرت کنند. شرایط بد زندگی و نرخ بیکاری بالا، اصلیترین دلایل نقلمکان یک خانواده برای فرار از فقر شناخته شده است.
صاحب آگهی: سازمان حمایت از بیخانمانها Vitae
آژانس تبلیغاتی:McCann, پرتغال
مدیران خلاقیت: Diogo Anahory, José Bomtempo
مدیران هنری: Diogo Mello, William Silva
عکاس: Krypton Studio