شماره ۹۸۸ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
میز خبر

موافقت با درخواست استمهال هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب از دادگاه
ایلنا|  یکی از وکلای پرونده هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب از موافقت با درخواست استمهال موکلان خود و برگزاری جلسه دادگاه به زمان دیگر خبر داد. حجت کرمانی، درخصوص دادگاه امروز هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: امروز آقایان محمدرضا خاتمی، محمد نعیمی‌پور، محسن صفایی‌فراهانی، حمیدرضا جلایی‌پور، حسین کاشفی، علی شکوری‌راد و خانم آذر منصوری به همراه وکلای خود یعنی بنده، امیر حسین‌آبادی و هوشنگ پوربابایی در جلسه دادگاه حاضر شدند. او با بیان این‌که دادگاه بدون ورود و رسیدگی به پرونده با درخواست استمهال وکلا و موکلین موافقت کرد، اظهار داشت: وکلا و موکلان به دلیل عدم مطالعه کامل پرونده درخواست استمهال خود را به دادگاه ارایه دادند که این درخواست با موافقت روبه‌رو شد. وکیل هفت فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: بر این اساس، جلسه بعدی دادگاه به زمان دیگری موکول شد.

عارف:  امیدواریم مسأله حصر به‌عنوان بازی برد- برد حل شود
ایسنا| رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان ابراز امیدواری کرد که مسأله حصر به‌عنوان بازی برد- برد و به نفع نظام حل شود.
محمدرضا عارف که برای آیین گشایش انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت در این دانشگاه حضور داشت درپاسخ به سوال یکی از دانشجویان درباره موضوع حصر و وعده‌های عارف برای رفع این قضیه اظهار کرد: ما پیگیری این مسأله را وظیفه خود می‌دانیم اما آیا رسانه‌ای کردن آن به حصر کمک می‌کند یا خیر، معجزه نمی‌توانیم بکنیم در حد توان درحال پیگیری هستیم.
همچنین یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به مسأله بازداشت یاشار سلطانی خطاب به عارف، گفت: حداقل انتظار ما این است که شما در این مورد هم موضع‌گیری داشته باشید که عارف در پاسخ به این سوال مطرح شده، اظهار کرد: امروز نسبت به‌سال ۹۲ و ۹۴ مصونیت دارم.  بحث محافظه‌کاری نیست.  بحث موثر بودن است.  پیش از این به‌عنوان شهروند صحبت می‌کردم اما امروز نماینده مجلس هستم و از سازوکار قانونی باید این موضوعات را پیگیری کنیم.
نماینده مردم تهران در مجلس، افزود: شما دانشجویان دنبال حل مسائل هستید.  اما باید با سازوکار قانونی حل مسائل را پیگیری کرد.
عارف افزود: مگر مسأله ممنوع‌التصویری خاتمی را پیگیری نکرده‌ام؟ در این هنگام یکی از دانشجویان با صدای بلند گفت شما باید به افکار عمومی پاسخ دهید و عارف هم در جواب گفت وظیفه ما پیگیری است که ان‌شاءالله حل می‌شود و ما امیدواریم که حل شود.
نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که شما با رأی میلیونی مردم به مجلس راه یافتید اما آیا روند فراکسیون امید جای بحث ندارد؟ مردم از شما مطالبه دارند.  در پنج ماهی که در مجلس بودید چرا نطق یا تذکری نداشتید و اکنون درباره نرگس محمدی می‌گویید نامه تعدادی از نمایندگان مادرانه بوده است؟ در مورد عملکرد وزارت علوم چه پاسخی دارید؟عارف در پاسخ به سوالات مطرح شده، اظهار کرد: تمامی این مسائل به زمان نیاز دارد که باید برنامه‌ریزی شود.  اما در مورد نطق‌های بین دستور که گفتید در مجلس قرعه‌کشی انجام می‌شود و بنده نفر صد و نود و نهم هستم. هر وقت نوبتم شد نطق خواهم داشت.

سرلشکر صفوی در نشستی خبری: به بارزانی درباره همکاری با سعودی‌ها هشدار می‌دهیم
مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا به بارزانی‌ها درباره ارسال سلاح به عناصر ضد انقلاب توسط کنسولگری سعودی‌ها در شمال عراق هشدار داد و تأکید کرد که بارزانی‌ها مدیون ایران هستند.
به گزارش فارس، سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در نشست خبری همایش بین‌المللی بحران‌های ژئوپلتیکی جهان اسلام که صبح دیروز برگزار شد، با بیان این‌که روابط ما با ترکیه خوب است و به دنبال توسعه این روابط هستیم گفت: در مسائل سیاسی، ترکیه رقابت‌هایی با ایران دارد و یکی از عوامل ایجاد بحران در عراق و سوریه است و مخالف سیاست‌های ایران حرکت می‌کند.وی با تأکید بر این‌که در اقلیم کردی عراق روابط طالبانی با ایران خوب است اما با بارزانی‌ها چنین نیست تصریح کرد: ما نگران هستیم اقلیم کردستان واگرایی نسبت به دولت مرکزی عراق پیدا کند زیرا توافقاتی با صهیونیست‌ها دارند.
صفوی گفت: بارزانی‌ها اجازه می‌دهند در شمال عراق کنسولگری سعودی‌ها به ضد انقلاب ایرانی سلاح دهد و ما در این خصوص هشدار می‌دهیم، بارزانی‌ها باید بدانند مدیون ایران هستند. کردهای عراق آریایی هستند و ریشه شان ایرانی است و به ایران علاقه دارند اما بدانند اگر وارد این بازی سیاسی شوند معلوم نیست دیگر ایران کمک‌شان کند.»


تعداد بازدید :  136