شماره ۹۸۸ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
روي خط خبر

سخنگوی وزارت بهداشت:  برای تأمین بودجه «طرح تحول» نگذارند کارد به استخوانمان برسد
شهروند| بدهی بیمه‌ها به نظام سلامت آن‌قدر زیاد شده و بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها آن‌قدر بی‌پول شده‌اند که صبر مسئولان وزارت بهداشت لبریز شد. بعد از صحبت‌های اخیر وزیر بهداشت درباره بدهی 10‌هزار‌میلیارد تومانی سازمان‌های بیمه‌گر و گلایه‌های فراوان او از مسئولان این سازمان‌ها، حالا نوبت به قائم‌مقام وزیر بهداشت رسیده است. او که دیروز نشست خبری‌اش را در نمایشگاه مطبوعات برگزار کرد، برخی بحث‌های مطرح‌شده در این زمینه را انحرافی دانست: «درحال حاضر موضوع اصلی که تحمل‌مان را در بیمارستان‌ها به مراحل پایانی خود رسانده، این است که براساس قانون، سازمان‌های بیمه‌گر موظف هستند تا 60‌درصد صورت‌حساب‌های فرستاده شده از بیمارستان‌ها را در همان روز به صورت نقدی تحویل دهند و 40‌درصد باقیمانده را تا سه ماه بعد پرداخت کنند، اما اکنون شاهد هستیم که نه‌تنها این اتفاق نمی‌افتد بلکه تا همین امروز ۱۰‌هزار و ۲۷۰‌میلیارد تومان سند رسیدگی شده در سازمان‌های بیمه‌گر وجود دارد و ۳۰‌هزار‌میلیارد هم سند بین راهی داشته‌ایم. در عین حال سازمان تأمین اجتماعی تنها ۱۶۰۰‌میلیارد تومان بابت ‌سال ۹۴ به ما بدهی دارد. بنابراین موضوع اصلی ما در این مقطع پرداخت مطالباتی است که به تأخیر افتاده‌ است.»

اهدای کارت خبرنگار افتخاری به 5 داوطلب در غرفه «شهروند»
شهروند| 5 عضو جوان جمعیت هلال‌احمر با حضور در غرفه روزنامه شهروند کارت خبرنگار افتخاری و لوح تقدیر دریافت کردند.به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بیست‌و‌دومین نمایشگاه مطبوعات، این 5 نفر طی سال گذشته در زمینه اطلاع‌رسانی داوطلبانه حوزه‌های صلح و بشردوستی فعالیت کرده‌اند.گفتنی است، لوح تقدیر این 5 نفر توسط هادی حیدری، مدیر هنری روزنامه شهروند اهدا شد.

رعد و برق، خط 5 متروی تهران را از سرویس خارج کرد
ایسنا|  پس از بارندگی عصر دیروز در تهران، مدیر روابط عمومی شرکت بهره‌برداری مترو از خسارت به سیستم برق‌رسانی خط 5 مترو بر اثر رعدوبرق و از سرویس خارج‌شدن قطارهای این خط خبر داد. «احسان مقدم» با اعلام خبر قطع ارتباط متروی تهران- کرج، گفت: «به دلیل وقوع رعدوبرق و بارش شدید باران، کابین‌های قطار سریع‌السیر تهران- کرج از سیستم خارج شده و تا اصلاح این مشکل حمل‌ونقل در خط 5 انجام نمی‌گیرد.» خط 5 مترو تهران از ایستگاه صادقیه تهران آغاز و تا گلشهر کرج ادامه دارد. پس از بارندگی شدید و رعد‌و‌برق دیروز درتهران، ساعت 18 این خط از دسترس خارج شد که ساعتی بعد تلاش مهندسان و کارشناسان مترو برای رفع نواقص آغاز شد.


تعداد بازدید :  180