شماره ۹۸۸ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
ویترین ایران

ارایه اطلاعات غلط به آمارگیران  جرم است
تسنیم|  رئیس مرکز آمار ایران گفت: اگر افراد اطلاعات غلط به آمار گیران بدهند این موضوع جرم بوده و قابل پیگرد است. امیدعلی پارسا ضمن بیان این هشدار گفت: اگر افرادی در زمان حضور ماموران غایب باشند، اطلاعیه‌ای به درب منزل آنها الصاق می‌شود که در آن راهنمایی‌های لازم انجام شده که ترجیحا اینترنتی یا تلفنی، کار خود را انجام دهند، بنابراین هیچ فردی توجیهی برای عدم مشارکت در سرشماری ندارد. رئیس مرکز آمار ایران با اشاره به این‌که تعدادی از افراد درخصوص محل سکونت خود اطلاعات غلط به آمار گیران داده‌اند تأکید کرد: اگر افراد اطلاعات غلط به آمار گیران بدهند این موضوع جرم بوده و قابل  پیگرد  است.

تأسیس شعبه بانک اتریشی در ایران
ایرنا| سفیر اتریش در تهران با بیان این‌که بانک‌های اتریشی قصد برگشتن به ایران را دارند، از راه‌اندازی شعبه یک بانک اتریشی در کشورمان خبر داد. «فریدریش اشتیفت» افزود: در گذشته ارزش روابط تجاری دو کشور به ٨٠٠‌ میلیون یورو می‌رسید و اتریش 400میلیون یورو نفت از ایران وارد می‌کرد، اما این روابط اکنون کاهش یافته است. او همچنین در مورد پروازهای مستقیم میان دو کشور گفت: به دلیل فشارهای بیرونی، پروازهای مستقیم به ایران لغو شده بود که اکنون این خط دوباره راه افتاده است.

نرخ بیکاری تابستان امسال 12.7 درصد
ایرنا|  مرکز آمار ایران اعلام کرد، نرخ بیکاری تابستان امسال به 12.7‌درصد رسید. روند تغییرات این نرخ حاکی از آن است که این شاخص نسبت به تابستان گذشته 1.8‌درصد و نسبت به بهار 1395 معادل 0.5‌درصد افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد در تابستان امسال بخش خدمات با 49.1‌درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با 31.5‌درصد و کشاورزی با 19.4‌درصد قرار دارند.

رشد 52‌درصدی صادرات به چین
روابط‌عمومی گمرک| صادرات غیرنفتی ایران به چین در دوره فعالیت دولت یازدهم 52‌درصد افزایش یافت. براساس آمار تجارت خارجی ایران از‌ سال 92 تاکنون صادرات غیرنفتی کشورمان روند افزایشی به خود گرفته است به‌طوری که در نخستین ‌سال از آغاز به کار دولت یازدهم صادرات ایران به کشور چین در ‌سال 92 به میزان 7‌میلیارد و 458‌میلیون دلار بوده است درحالی‌که این میزان در‌ سال 93 به 9‌میلیارد و 389‌میلیون دلار افزایش یافت که رشد قابل توجهی را نشان می‌دهد.

ثبت‌نام 100‌هزار زن در سامانه کاریابی
فارس| مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار با اعلام این خبر که از مجموع 350‌هزار نفر ثبت‌نام شده برای یافتن کار در سامانه کاریابی‌ها، حدود 110‌هزار نفر را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: هم اکنون از زمان ثبت‌نام تا مقرری،  بیمه بیکاری به صورت الکترونیکی انجام می‌شود. محمد اکبرنیا با اعلام این خبر که از میان 110‌هزار نفر از زنان جویای کار ثبت‌نام شده بیش از 9‌هزار نفر دارای مدارک فوق‌لیسانس و بالاتر بوده‌اند، گفت: از این تعداد 84‌هزار و 400 نفر بدون مهارت بوده و عمده ثبت‌نام‌شدگان در محدوده سنی 25 تا 34‌سال بوده‌اند.


تعداد بازدید :  113