شماره ۹۸۸ | ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان
صفحه را ببند
شب رویایی ایرانی‌ها در فوتبال اروپا
جهانبخش، آزمون و رفقا تیم‌های‌شان را نجات دادند

شهروند| یکشنبه قاره سبز محل درخشش و خودنمایی لژیونرهای ایرانی بود. عملکرد فوق‌العاده یوزهای ایرانی در پیراهن تیم باشگاهی‌شان، باعث شد توجهات زیادی به سمت آنها جلب شود.
جهانبخش، فرشته نجات آلکمار
در دیدار تیم‌های آلکمار و آژاکس در هفته دوازدهم لیگ هلند، علیرضا جهانبخش از ابتدا در ترکیب تیم آلکمار حضور داشت. در نیمه اول این دیدار آلکمار با تک گل مهاجم هلندی‌اش به رختکن رفت اما در نیمه دوم آژاکس با به ثمر رساندن دو گل از این تیم جلو افتاد. جهانبخش که هفته قبل با پاس دقیق خود به موهرن تیمش را در دقیقه 87 به گل برتری مقابل دن‌هاگ رساند، مقابل آژاکس هم درخشید و دقیقه 79 روی فرار از جناح راست زمین و ارسال زمینی توپ را به محوطه جریمه رساند تا وگورست دومین گل خود و تیمش را وارد دروازه آژاکس کند و تیمش را از شکست نجات دهد.
شکستن طلسم سردار
در هفته سیزدهم لیگ روسیه تیم روستوف پذیرای آرسنال تولا بود. آزمون با وجود حضور در بازی‌های روستوف در 12 هفته اخیر موفق به باز کردن دروازه حریفان نشده بود. درحالی‌که روستوف از حریفش عقب افتاده بود، آزمون در دقیقه 26 با کار تیمی هماهنگ و پاس پشت پا از میان سه مدافع آرسنال توپ را به الکساندر اروخین رساند تا این بازیکن در موقعیت تک به تک گل تساوی را برای تیمش به ثمر رساند. دقایقی بعد آزمون خودش دست به کار شد و دومین گل تیمش را روی ارسال میحا از سمت راست میانه‌ زمین با ضربه سر زد تا روستوف درنهایت با نتیجه 4 بر یک حریف خود را شکست دهد. در این دیدار سعید عزت‌اللهی دیگر ملی‌پوش روستوف فرصت بازی پیدا نکرد.
پاس طلایی میلاد محمدی
ترک گروژنی دیگر تیم روسی که میلاد محمدی را در اختیار دارد، میزبان زنیت سن‌پترزبورگ بود. محمدی در این دیدار به همبازی خود پاس گلی ارزشمند داد تا حضوری پررنگ در پیروزی تیمش مقابل زنیت ایفا کرده باشد. یاران محمدی با این برتری 24 امتیازی شدند و به رده سوم جدول صعود کردند.
درخشش شجاعی و انصاری‌فرد
در هفته هشتم سوپر لیگ یونان پانیونیوس به مصاف پائوک رفت. پانیونیوس که از سه هفته اخیر فقط یک مساوی گرفته بود و دو باخت داشت، با درخشش بازیکنان ایرانی‌اش از شکست در این دیدار گریخت. تک گل پانیونیوس در این دیدار روی نفوذ مسعود شجاعی و ضربه تمام‌کننده کریم انصاری فرد به ثمر رسید.


تعداد بازدید :  135