شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
با پیگیری کمیته پزشکی
معتادها احضار، آزمایش و محروم می‌شوند

و  محروم می‌شوند
گروه ورزش| این روزها، در سایت‌ها و رسانه‌های دیداری و شنیداری از شیوع اعتیاد در بین فوتبالیست‌های لیگ برتری سخن گفته می‌شود؛ اتفاقی که در جامعه کماکان اخلاق‌گرای ما، تکان‌دهنده است. روزگاری اخبار مربوط به اعتیاد و کارهای خلاف اخلاق برخی بازیکنان دهه 60 فوتبال ما، حاشیه‌سازی جراید بسیار کم تعداد آن دوران تلقی می‌شد اما انگار، رواج اعتیاد در بین نسل فعلی حاضر در لیگ برتر اصلا شوخی نیست و ابعاد جدی به خود گرفته است. نگرانی‌ها تا حدی افزایش یافته که کمیته‌های فدراسیون برای برخورد با فوتبالیست‌های معتاد، برنامه‌های عملی در سر دارند و می‌خواهند به شدیدترین نحو با رواج اعتیاد در بین فوتبالیست‌ها مبارزه کنند. اولین قدم احضار فوتبالیست‌ها و آزمایش از آنهاست تا شک و تردیدهای موجود کاملا برطرف شود. بر این اساس، طبق معمول، متولیان فوتبال و افرادی که بیشتر درگیر این امور هستند، کار مبارزه با این پدیده مذموم را آغاز کرده‌اند. 
آستین بالا زدن کمیته اخلاق
در همین راستا، کمیته اخلاق و کمیته پزشکی بر حسب وظیفه زودتر از بقیه سازمان‌ها وارد عمل شده‌اند. علی‌اکبر محمدزاده، رئیس کمیته اخلاق فدراسیون از اقدامات اجرایی در آستانه انجام به «شهروند» گفت: «ما گروهی از فوتبالیست‌های مشکوک را شناسایی کردیم و در روزهای آینده با دعوت آنها به فدراسیون، تست پزشکی انجام می‌شود تا شک ما درباره فوتبالیست‌های معتاد از بین برود. تنها آزمایش، مدنظر ما نیست. با بازیکنان
 دعوت شده، صحبت هم می‌کنیم.» 
‌هاشمیان: در طول فصل تست می‌گیریم
دکتر احمد‌ هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون ادعا کرده آزمایش اعتیاد به‌طور منظم انجام می‌شود. او گفت: «ما در ابتدای هر لیگ از بازیکنان تست پزشکی می‌گیریم؛ تستی که در طول فصل بارها به اسم تست دوپینگ پس از بازی‌ها تکرار می‌شود و برای همین اگر بازیکنی موادمخدر مصرف کرده باشد، شناسایی می‌شود. البته اگر کسی مدرکی دراین‌باره دارد می‌تواند به کمیته پزشکی ارجاع دهد تا به آن رسیدگی کنیم. البته نمی‌توان گفت این تست در طول فصل از همه بازیکنان گرفته می‌شود. چرا که تست دوپینگ به صورت نمونه‌ای گرفته شده و بازیکنان به صورت اتفاقی انتخاب می‌شوند. امیدواریم شاهد چنین اتفاقاتی در لیگ‌مان نباشیم چراکه لیگ ایران یکی از پاک‌ترین لیگ‌های آسیاست.»


تعداد بازدید :  117