شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
عدد خبر

22 درصد رشد دستمزد کارگران ساختمانی در ۵ ماه

شاخص دستمزد کارگران ساختمانی مردادماه امسال به عدد 3/216 رسید که در مقایسه با ماه قبل و ماه مشابه ‌سال قبل به ترتیب 1/1‌ و 7/20‌درصد افزایش داشته است. اطلاعات منتشرشده توسط بانک مرکزی نشان می‌دهد، در ایـن ماه شاخص‌های دستمزد بنّا و کارگر ساده ساختمانی به ترتیب به اعداد ٢٠٤ و ٢٢٥ رسید کـه در مقایسه با ماه مشابه‌ سال قبل به ترتیب 1/20‌ و 4/19‌درصد افزایش داشته است.

18 درصد رشد صادرات غیرنفتی

ولی‌الله افخمی‌راد رئیس سازمان توسعه تجارت از رشد 18‌درصدی صادرات غیرنفتی در پنج ماه نخست ‌سال‌جاری نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل خبر داد و گفت: صادرات غیرنفتی با احتساب میعانات گازی به 21‌میلیارد دلار رسید. وی گفت: دولت با ارایه بسته خروج از رکود، پیشنهاداتی را برای تقویت میزان تقاضا ارایه کرده است.

25 درصد درخواست  افزایش نرخ خرید تضمینی گندم

سیدموسی رهنمایی ،رئیس نظام صنفی کشاورزی گفت: با توجه به تورم و هزینه‌های تمام‌شده برای تولید گندم نرخ خرید تضمینی این محصول حداقل باید ۲۵‌درصد افزایش می‌یافت، درحالی‌که نرخ خرید آن فقط ۱۰‌درصد افزایش یافته است. وی افزود: با توجه به افزایش قیمت سوخت و نهاده‌های کشاورزی باید نرخ خرید تضمینی گندم بیش از 1155 تومان تعیین می‌شد.

8 پالایشگاه توسط بخش خصوصی احداث می‌شود

بیژن زنگنه وزیر نفت گفت: 480‌هزار بشکه میعانات گازی هم اکنون وجود دارد که دولت قصد دارد برای آن، پالایشگاه احداث کند، در این میان اگرچه می‌شد این میزان میعانات را با دو پالایشگاه به سرانجام رساند، اما دستور دادم که 8 پالایشگاه کوچک 60‌هزار بشکه‌ای احداث شود تا بخش خصوصی بتواند وارد گود شده و رقابت کند.


تعداد بازدید :  188