شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
ادامه روش قدیمی کلاهبرداری
تجمع دوگانه مالباختگان خرید خودرو مقابل مجلس و شرکت لیزینگ
لیزینگ خودرو نگین خودرو آفتاب پلمب شد

گروه اقتصادی شهروند| شاید اگرچند خیابان در مرکز پایتخت را بالا و پایین کنید چشمتان به یکی از آنها بخورد؛ با وجود این‌که ظاهر سیستماتیک و مدیران خوش سروزبانی دارند، اما بی‌اعتمادی با هویت‎شان انس گرفته است. آنها با کلاهبرداران تفاوتی اساسی دارند اما در این سال‌ها تعدادی از این شرکت‌ها عنوان کلاهبردار را کنار خود دیده‌اند! این شرکت‌ها از بازار بی‌قاعده خودرو کسب منفعت می‌کنند و از آرزوهای جوانانی که در فکر ماشین‌دار شدن هستند بهره می‌جویند تا به نام خودروی اقساطی‌، کلاه گشادی را بر سر متقاضیان ساده‌دل و بعضا ناآگاه بگذارند. صحبت درباره شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات لیزینگ است که تعداد معدودی از آنها دارای مجوز از بانک مرکزی هستند و مابقی بدون مجوز و تنها به پشتوانه اطمینان مردمی به کار خود ادامه می‌دهند.  در این میان با گذشت سال‌ها از بی‌اعتمادی مردم به شرکت‌های لیزینگ خودرو باز هم خبری آمده که نشان می‌دهد، هنوز هستند کسانی که به لیزینگ‌های فاقد مجوز اعتماد می‌کنند و پول‌شان را بی‌هیچ پشتوانه‌ای به این شرکت‌های می‌سپارند.  
اعتراض  وتجمع مقابل مجلس تعطیل
 با صدای بلند
مشتریان شرکت لیزینگ نگین‌خودرو آفتاب صبح دیروز مقابل ساختمان پلمب شده این شرکت تجمع کردند. بعد از این تعدادی دیگر از مشتریان به سمت بهارستان رفته تا صدای اعتراض به اشتباه خودکرده‌شان را به گوش نمایندگان برسانند. غافل از این‌که مجلس روز دوشنبه تعطیل است،  البته تحرکات مشتریان خوش‌شانس این شرکت لیزینگ بی‌نتیجه نماند و با حکم دادسرای ناحیه 2تهران دستور پلمب آن صادر و در نتیجه از ادامه فعالیت این شرکت جلوگیری شد. مشتریان معترض این شرکت می‌گویند: نگین خودرو آفتاب علاوه بر تأخیر در عرضه خودرو به مشتریان، در پرداخت پول به انصراف‌دهندگان نیز تأخیر داشته و با شاکیان این موضوع نیز برخورد غیرقابل قبولی می‌شده است.
« لیزینگ نگین خودرو آفتاب»
 بی‌ارتباط با«نگین خودرو»
کلاهبرداران چند مشخصه هماهنگ دارند. تمامی آنها با اعتماد به‌نفس صحبت می‌کنند و برنامه‌هایشان را برای گرفتن پول از شما مدون و منسجم جلوه می‌دهند. در خاطرتان باشد، هیچ مجموعه‌ای مانند یک مجموعه متخلف  روی ایجاد ظاهری مهیج و وسوسه‌کننده زمان نمی‌گذارد. نگین خودرو آفتاب هم از این مسیر خارج نبود. این شرکت در سایت خود که همچنان با وجود پلمب شرکت به‌روز است، در اطلاعیه‌ای نوشته است:  «شرکت نگین خودرو آفتاب طی اطلاعیه‌ای اعلام می‌دارد، هیچ‌گونه ارتباط و وابستگی با شرکت نگین خودرو (نمایندگی انحصاری رنو در ایران) ندارد و شرکت نگین خودرو آفتاب در زمینه کارگزاری و فروش اقساطی انواع خودرو فعالیت دارد.»  حال این‌که در این مقطع نگین خودرو که صاحب اعتبار بسیاری در زمینه واردات محصولات رنو به ایران است، باید اطلاعیه بدهد و خود را از این شرکت لیزینگ بی‌نام و نشان جدا کند یا نگین خودرو آفتاب، موضوعی است که باید به مدیران لیزینگ قلابی گوشزد شود. در بخش‌های دیگری از این سایت اخبار کلان صنعت خودرو برای بهتر جلوه کردن فعالیت‌های شرکت منتشر شده. در کمال ناباوری با جست‌وجویی در اینترنت به اخبار متعددی از حمیدرضا حسینی مدیرعامل این شرکت می‌رسیم که در قریب به اتفاق آن از تحویل به موقع خودروهای این شرکت لیزینگ خبر داده شده است. روزنامه‌های پرتیراژ و خبرگزاری‌های پرمخاطب کشورمان هم در این مسابقه عقب نمانده‌اند و اخبار مثبت متعددی را از این شرکت لیزینگ منتشر کرده‌اند.


تعداد بازدید :  172