شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
خبر

شکارچیان روستای سُهو سلاح شکاری خود را به خاک سپردند
شهروند| شکارچیان روستای سهو از توابع شهرستان دشتی در استان بوشهر در اقدامی باشکوه و قابل تقدیر سلاح شکاری خود را برای حفاظت، ماندگاری و کمک به تکثیر گونه‌های درحال نابودی حیات وحش منطقه به زمین گذاردند.
به گزارش روابط‌عمومی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر اهالی روستای سهو از توابع شهرستان دشتی استان بوشهر برای حفاظت از محیط‌زیست در اقدامی خودجوش کلیه سلاح‌های شکاری خود را بر زمین گذاردند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر دراین‌باره گفت: در این اقدام باشکوه اهالی محترم روستای سهو برای حفاظت، ماندگاری و کمک به تکثیر گونه‌های درحال نابودی حیات وحش منطقه اقدام به چنین حرکت قابل تقدیری کردند. حسین دلشب در ادامه ضمن اشاره به این‌که به دلیل شکار مداوم و غیرمجاز، گونه‌هایی نظیر کبک، تیهو، کل، بز، قوچ، میش و... در این منطقه به شدت با خطر انقراض مواجه شده بودند، افزود: این اقدام به صورت کاملا مردمی و خودجوش انجام شد و اهالی این روستا یکی از اهداف مهم خود را اشاعه فرهنگ زیست‌محیطی و ارتقای فرهنگ نسل حاضر عنوان کردند. او با تشکر از اهالی روستای سهو از کلیه شکارچیان دعوت کرد برای تداوم حیات و دفاع از محیط‌زیست و طبیعت ایران سلاح‌های شکاری خود را زمین گذارده و همیار محیط‌زیست شوند. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر تأکید کرد: این حرکت زیبا و باارزش، در نوع خود بی‌نظیراست و در دفتر ایام ثبت خواهد شد و همواره از این عزیزان به‌عنوان نمونه‌های تأثیرگذار، الگو و سرمشق دیگر فرزندان این آب و خاک، در حفاظت از گونه‌های زیست‌محیطی یاد خواهد شد.

محمدعلی نجفی: صلاحیت‌ علمی حسن ختام انتصابات وزارت علوم می‌شود
شهروند| سرپرست وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری با بیان این‌که روند انتصابات در این وزارتخانه براساس مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی است، گفت: این وزارتخانه در تلاش است افرادی را در دانشگاه‌ها منصوب کند که علاوه بر داشتن صلاحیت‌های علمی و مدیریتی از صلاحیت‌های انقلابی و اخلاقی برخوردار بوده و مورد قبول دانشگاهیان باشند.
محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خانه ملت،‌ درباره آخرین وضع انتصابات در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: انتصابات در وزارت علوم دارای ضوابط خاصی است بدان معنا که اگر مربوط به دانشگاه باشد لازم است تا روسای این مراکز در شورایعالی انقلاب فرهنگی مطرح شوند و در صورت تأیید حکم فرد صادر می‌شود.
او ادامه داد:‌ مبنای وزارت علوم برای انتصاب روسای دانشگاه‌ها رتبه استادی است که حق تقدم به رتبه‌ دانشیاری است و به همین منوال کسی که رتبه دانشیاری دارد بر رتبه استادیاری مقدم است. لذا وزارت علوم طبق ضوابطی که در آیین‌نامه مدیریت دانشگاه‌ها آمده و به تصویب شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیده عمل می‌کند.
نجفی درباره ادامه روند انتصابات در بدنه این وزارتخانه، گفت:  این‌که انتصابات فعلی در وزارت علوم همان مسیر دکتر فرجی‌دانا است را نمی‌دانم اما از آنچه که مطمئن هستم این است که انتصابات در دانشگاه‌ها دارای روال خاصی است که این وزارتخانه از آن تبعیت می‌کند.
سرپرست فعلی وزارت علوم،‌ تحقیقات و فناوری افزود: به‌طورکلی این وزارتخانه در تلاش است افرادی را در دانشگاه‌ها منصوب کند که علاوه بر داشتن صلاحیت‌های علمی و مدیریتی همچنین صلاحیت انقلابی و اخلاقی در خود دانشگاه نیز مورد قبول عامه دانشگاهیان اعم از دانشجویان یا کارکنان باشند که این موارد جزو ضوابط کلی انتصابات است.

 


تعداد بازدید :  226