شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
زورگیر مظنون با شلیک ماموران نیروی انتظامی به کام مرگ فرو رفت
شلیک مرگبار در میدان پالیزی

گروه حوادث| ظن گروهبان یکم نیروی انتظامی کافی بود تا زورگیر سابقه‌دار با شلیک گلوله پلیس، جان باخت. وقتی ماموران گشت موتوری به مردی مرموز در میدان پالیزی مشکوک شدند، عملیات تعقیب و گریز کلید خورد. مرد سارق که هرگز تصور نمی‌کرد با فرار بی‌امانش به کام مرگ فرو برود نقشه از پیش تعیین‌شده‌ای را به اجرا گذاشت. ساعت 9 شب یکشنبه 6 شهریورماه بود که در میدان پالیزی تهران حادثه‌ای عجیب رقم خورد. صدای شلیک اسلحه در خیابان پیچیده بود. چند دقیقه بعد 2 موتورسیکلت با سرعت زیاد وارد میدان پالیزی شدند و در یک چشم بر هم زدن سرنشینان موتورسیکلت با شلیک گلوله متوقف شدند. مردی که ترک موتور بود ناگهان روی زمین افتاد و موتورسوار با دیدن این صحنه به سرعت متواری شد.
ماموران نیروی انتظامی که هرگز تصور نمی‌کردند با شلیک گلوله‌شان ترک‌نشین موتورسیکلت به کام مرگ فرو رفته باشد، با نزدیک شدن به او متوجه شدند بر اثر اصابت گلوله مرد زورگیر، در همان ثانیه‌های اول جان باخته است.
تحقیقات جنایی
با اعلام این خبر به بازپرس شعبه دوم ویژه قتل پایتخت بلافاصله قاضی بوستان‌زاده به همراه تیم جنایی به محل حادثه اعزام شدند. تحقیقات اولیه نشان می‌داد مقتول پسری 27ساله است که بر اثر شلیک گلوله به کام مرگ فرو رفته است. در تحقیقات میدانی کارآگاهان جنایی مشخص شد، ماموران کلانتری 104 عباس‌آباد در هنگام عملیات گشتزنی در سیدخندان متوجه مرد موتورسواری شده‌اند که در کوچه‌ها درحال پرسه زدن بود. ماموران پلیس که از مدت‌ها قبل به دنبال ردی از یک زورگیر بودند به این پسر جوان مشکوک شدند. اما وقتی پسر مرموز احساس کرد که پلیس در یک‌قدمی او قرار دارد با نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده پا به فرار گذاشت. وقتی ماموران با فرار عجیب این پسر جوان روبه‌رو شدند، عملیات تعقیب و گریز او را آغاز کردند اما هنوز چند کوچه را طی نکرده بودند که پسر مرموز موتورش را رها کرد و سوار موتورسیکلت دیگری که از قبل انتظارش را می‌کشید، شد. قصد داشت فرار کند. به دستور ایست ماموران توجهی نمی‌کرد. تا این‌که ماموران با شلیک گلوله موتورسواران را متوقف کردند.
دستور قضایی
در شاخه دیگری از تحقیقات مشخص شد مقتول سابقه چندین زورگیری و سرقت نیز داشته، اما در زمان وقوع این حادثه تنها مظنون به زورگیری بوده است. با دستور بازپرس پرونده جسد مقتول برای تعیین علت اصلی مرگ و نحوه ورود گلوله به بدنش به پزشکی قانونی منتقل و اسلحه ماموران نیروی انتظامی ضبط شد. تحقیقات برای روشن شدن زوایای مبهم پرونده و دستگیری متهم فراری ادامه دارد.


تعداد بازدید :  193