شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
محیط‌بانان اسکو شکارچی غیرمجاز را از مرگ نجات دادند
شلیک تیرهای هوایی برای فرار از مرگ

گروه حوادث| مردان شکارچی برای فرار از دست ماموران محیط‌بانی اسلحه غیرمجاز را به دوستشان تحویل دادند تا خودش را مخفی کند اما کشف یک اسلحه از 3 شکارچی غیرمجاز محیط‌بانان را به منطقه‌ای کشاند که جان یک شکارچی در خطر مرگ قرار داشت.
شکارچیان مرموز
گزارشات مردم شهرستان اسکو در آذربایجان‌شرقی محیط‌بانان را به منطقه شکار ممنوع جزیره اسلامی کشانده بود.  مدت‌ها بود مردم از ورود شکارچیان غیرمجاز به منطقه‌شان شکایت کرده بودند.  محیط‌بانان با دریافت این خبر بلافاصله عملیات شناسایی شکارچیان را کلید زدند. منطقه را تحت کنترل خود قرار داده بودند تا این‌که ناگهان با 3شکارچی غیرمجاز روبه‌رو شدند.  محیط‌بانان برای دستگیری آنها وارد عمل شدند. شکارچیان وقتی خودشان را در برابر محیط‌بانان دیدند چاره‌ای جز تسلیم نداشتند.  اما وقتی 3مرد شکارچی توسط محیط‌بانان دستگیر شدند روزنه مرموزی در رفتارشان، ظن محیط‌بانان را برانگیخت.  شکارچیان 3نفر بودند و وقتی در برابر 3مرد محیط‌بان قرار گرفتند تنها یک اسلحه غیرمجاز را به آنها تحویل دادند.  حافظان محیط‌زیست که به رفتار این شکارچیان غیرمجاز مشکوک شده بودند با درخواست کمک از رئیس سازمان محیط‌زیست اسکو، عملیات جست‌وجو برای پیدا کردن اسلحه‌های آنها را آغاز کردند تا این‌که ناگهان ورق برگشت...  
از جست‌وجو تا نجات
با انتقال متهمان به مقر محیط‌بانی، حافظان محیط‌زیست برای پیدا کردن سرنخ طلای دوباره راهی منطقه شکار ممنوع جزیره اسلامی شدند. اما وقتی ماموران در حال جست‌وجو در منطقه بودند ناگهان راز اسلحه‌های گمشده شکارچیان برملا شد. یک مرد چوپان که در ارتفاعات حفاظت‌شده سهند بود به محیط‌بانان گفت:  صدای شلیک گلوله شنیدم. چند تیر هوایی از سمت شمال شلیک شده است.   محیط‌بانان که در یک‌قدمی راز شکارچیان قرار گرفته بودند بلافاصله به سمت محلی که صدای شلیک تیر از آن‌جا شنیده شده بود، رفتند  اما در کمال ناباوری با مردی روبه‌رو شدند که با پای مجروح در دره افتاده بود. عملیات نجات آغاز شد. محیط‌بانان با تجهیزات اولیه‌ای که همراه داشتند، توانستند مرد شکارچی را از مرگ نجات دهند. با انتقال او به خارج از منطقه شکار، محیط‌‌بانان شکارچی مصدوم را به نزدیک‌ترین اورژانس منتقل کردند.
ماجرا چه بود؟
حمید قاسمی، مدیرکل محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی در رابطه با نجات شکارچی غیرمجاز توسط محیط‌بانان منطقه اسکو به «شهروند» گفت: «محیط‌بانان در این عملیات یک شکارچی غیرمجاز را از مرگ حتمی نجات دادند.  4مرد شکارچی که برای شکار به منطقه جزیره اسلامی رفته بودند وقتی در برابر محیط‌بانان قرار گرفتند با تحویل یکی از اسلحه‌هایشان به مرد شکارچی که با آنها همراه بود بلافاصله خودشان را تحویل محیط‌بانان دادند. اما از آن‌جا که هر 2شکارچی معمولا یک اسلحه دارند تحویل دادن یک اسلحه توسط 3مرد شکارچی مشکوک به نظر می‌رسید.  محیط‌بانان در شاخه دیگری از عملیات خود دست به جست‌وجو منطقه زدند تا بتوانند اسلحه‌ای را که احتمال داشت توسط شکارچیان مخفی شده باشد پیدا کنند. ماموران محیط‌زیست با راهنمای‌های مرد چوپان به سمتی رفتند که یکی از آنها با پای مجروح روی زمین افتاده بود.  تحقیقات محیط‌بانان نشان می‌داد و قتی مرد شکارچی در حال گذاشتن فشنگ در اسلحه‌اش بود، ناگهان کنترل تنفگ از دستش خارج شده و با شلیک به خودش مجروح می‌شود.   در این عملیات دو اسلحه و 17عدد فشنگ از متهمان کشف و 4شکارچی غیرمجاز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند.


تعداد بازدید :  172