شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

سعید مقیسه مدیر شبکه تهران عنوان کرد مجموعه تلویزیونی «اطاق عمل» به کارگردانی مهران مدیری شنبه 12 مهرماه کلید می‌خورد و پخش آن نیز از اوایل دی‌ماه آغاز خواهد شد.

نمایش «ایوانف» به کارگردانی امیررضا کوهستانی قرار است از روز 11 ماه نوامبر 2014 (20 آبان‌ماه) در قالب تور نمایشی به کشور هلند سفر کند.

نمایش خیابانی «روزی قاصدک‌ها می‌آیند» به کارگردانی مشترک سحر شاه‌گلدی و مانلی وفاداری که مضمونی ضدجنگ دارد برای حضور در جشنواره‌ هایفست ارمنستان پذیرفته شد.

حسین پاکدل، سعید اسدی، محمدامیر یاراحمدی، علی مؤذنی و امیر دژاکام به‌عنوان هیأت انتخاب متون بخش تازه‌های ایران طی حکمی، از سوی اردشیر صالح‌پور دبیر سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

انیمیشن «هواپیماها» محصولی از دیسنی است که ‌سال پیش روانه سینماهای جهان شد و با این‌که نتوانست در اسکار و نزد منتقدان حرفه‌ای موفقیتی کسب کند ولی مخاطبان عادی به آن نمره A دادند.   

مجموعه‌داستان «جامه‌دران» نوشته ناهید طباطبایی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

گلایل همایی‌راد هنرمند نقاش از فرهنگسراها به‌دلیل ندادن مجوز برای برگزاری نمایشگاه نقاشی‌اش به‌دلیل وجود المان «زن» و «ساز» در تابلوهایش گله کرد.

نیکی کریمی، بابک کریمی و پانته‌آ پناهی‌ها هم به «مرگِ ماهی» سیدروح‌الله حجازی پیوستند اما هنوز انتخاب چهار بازیگر اصلی دیگر، باقی‌مانده است.

سینمای مصر فیلم «دختر کارخانه» ساخته «محمد خان» را به‌عنوان نماینده خود در بخش غیرانگلیسی جوایز اسکار 2015 معرفی کرد.

نمایش «بالاخره این زند‌گی مال کیه؟» به کارگردانی اشکان خیل‌نژاد و با بازی بازیگرانی چون نوید محمدزاده و آزاده صمدی در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه می‌رود.

رضا یزدانی خواننده موسیقی پاپ کشورمان تازه‌ترین تک آهنگ موسیقایی خود را در حمایت از کاروان ورزشی کشورمان در بازی‌های آسیایی منتشر کرد.

جیمز پترسون رمان‌نویس آمریکایی بیش از 100‌هزار یورو به کتابفروشی‌های مستقل بریتانیا اهدا کرد. پترسون به‌تازگی به‌عنوان پردرآمدترین نویسنده‌ سال لقب گرفت.  

دنی آبس شاعر و نویسنده برنده جایزه کتاب ‌سال ولز در 91سالگی درگذشت.

در حاشیه دومین شب از همایش «آسمان بچه‌ها» غرفه‌های نمایشگاه شاهد نقاشی حدود 70 نفر از کودکان و دانش‌آموزان آبادان برای هم‌نوعان خود در فلسطین بود.

تهیه‌کننده آلبوم جدید محسن چاوشی با عنوان «پاروی بی‌قایق» از انتشار این آلبوم در هفته آینده خبر داد.

جشن استقبال از بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های كودكان و نوجوانان با حضور فتیله‌ای‌ها در اصفهان برپا شده است.

ژانگ شیان‌لیانگ که کارهایش به 30 زبان دنیا برگردانده شده و بنیان‌گذار استودیو فیلمسازی «ژنبیبو» بود، در 78سالگی از دنیا رفت. «نیمی از مرد‌، زن است» از جنجالی‌ترین کارهای این نویسنده است که تابوهای جامعه سنتی چین را شکست و حاشیه‌ساز شد.

مهرزاد دانش عضو هیأت انتخاب جشنواره پروین اعتصامی اعلام کرد در این جشنواره تمرکز روی موضوع زن است و همین تمرکز شعارزدگی را دوچندان می‌کند، به‌ویژه برای فیلمسازان مرد که درباره زنان فیلم می‌سازند.


تعداد بازدید :  204