شماره ۳۹۳ | ۱۳۹۳ سه شنبه ۸ مهر
صفحه را ببند
پرسه در بازار

گرانی نان از اصفهان آغاز شد

نانوایی‌های استان اصفهان در اعتراض به ثابت ماندن قیمت نان طی سه‌سال گذشته، به صورت خودسرانه به مدت 3 روز نان را گران کرده و سپس با ورود اتحادیه، نان را به قیمت سابق برگرداندند. محمدرضا خواجه عضو هیأت‌مدیره اتحادیه نانوایان استان اصفهان در این مورد به مهر گفت: نانوایی‌های استان اصفهان به مدت سه روز به شکل خودجوش قیمت نان را براساس نرخ‌های مصوب شورای نرخ‌گذاری استان به دست مردم رساندند.

کمبود و افزایش قیمت مواداولیه تولید کفش

علی لشگری رئیس جامعه مدیران و متخصصان صنعت کفش از کمبود و افزایش قیمت مواداولیه برای تولید کفش انتقاد کرد و گفت: فصل تولید کفش‌هایی مانند چکمه است اما مواداولیه برای تولید آن کم و گران است. وی با انتقاد از عملکرد پتروشیمی شازند اراک گفت: با توجه به انحصاری‌ بودن تولید این ماده در کشور و فقدان برنامه‌ریزی برای واردات آن، صنایع پایین‌دستی ازجمله صنعت کفش با کمبود شدید ماده اولیه مواجه شده‌اند.

41‌درصد خانوارهای شهری فاقد مسکن ملکی هستند

جمشید برزگر رئیس کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که طرح جامع مسکن خوب است به شرطی که اجرایی شود، گفت: 41‌درصد خانوار‌هاي شهری فاقد مسکن ملکی هستند و 25‌درصد مستاجرند، ضمن آن‌که 16‌درصد نیز فاقد هرگونه مسکن هستند. وی گفت: طرح جامع مسکن از ‌سال 35 در تمامی حوزه‌ها از مسکن روستایی تا مسکن شهری را بررسی کرده است.


تعداد بازدید :  165