شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
سلطانی‌فر خبر داد:
ورود 40 شرکت خارجی به بازار گردشگری کشور

ايرنا| معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از ورود بیش از 40 شرکت خارجی به بازار گردشگری کشور خبر داد و گفت: «این شرکت‌ها پس از اجرای برجام و دوران پساتحریم به این نتیجه رسیدند كه بازار گردشگری ایران با توجه به رشد آن توجیه سرمایه‌گذاری دارد.»
محمد سلطانی‌فر که همراه رئیس‌جمهوری به مالزی سفر کرده است، درباره همکاری‌های گردشگری ایران و مالزی توضيح داد: «روند ورود گردشگران ایرانی به مالزی روز‌به‌روز افزایش می‌یابد و همچنین آمار گردشگرانی که از مالزی عازم ایران می‌شوند، هم افزایش داشته و می‌تواند از جهات مختلف در این حوزه تعادل ایجاد شود. ضمن این‌که جاذبه‌های خوبی برای مردم ایران در مالزی وجود دارد؛ برای مردم مالزی هم جاذبه‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی-‌زیارتی در ایران وجود دارد که مورد توجه قرار گرفته است.»
آن‌طور كه اين مقام دولتي گفته است: «در برخی از ساختمان‌های تاریخی و بناهای بزرگ مالزی نیز نشانه‌هايی از هنر ایرانی وجود دارد و مالزی یکی از 40 بازار هدف ما است که برای جذب گردشگر برنامه‌ریزی گسترده‌ای را روی آن انجام داده‌ایم. دفتر جذب و اطلاع‌رسانی در این زمینه فعال شده و دفتر دوم نیز در آینده با استفاده از امکانات بخش خصوصی راه‌اندازی می‌شود.» او با اعلام رشد 30 درصدي جذب گردشگر از مالزي افزود: «‌سال گذشته حدود چهار‌ هزار گردشگر از مالزی به ایران سفر کردند که این رقم ‌سال قبل از آن بیش از دو ‌هزار نفر بود.»
رئیس سازمان میراث فرهنگی از راه‌اندازي  21 دفتر جذب و اطلاع‌رسانی گردشگری خبر داد و گفت: «تا پایان‌ سال آینده در 40 کشوری که هدف اصلی جذب گردشگری است، این دفاتر راه‌اندازی می‌شود. در سه ‌سال گذشته روند ورود گردشگر خارجی به ایران سالیانه حدود 10‌درصد رشد داشته که این رقم بیش از دو برابر میانگین جهانی است که در کشورهای مختلف 4.6‌درصد بوده است.  ورود گردشگران از تعدادی از کشورهای اروپایی به ایران رشد صددرصد داشته است. از اروپای غربی متقاضیان زیادی قصد دارند با جاذبه‌های گردشگری ایران آشنا شوند.» او درباره برخی مشکلات حوزه گردشگری نیز گفت: «ما به‌ویژه در فصل افزایش گردشگر خارجی کمبود هتل داریم. در برخی از شهرها مثل اصفهان با کمبود هتل مواجه هستیم. در سه ‌سال گذشته تلاش‌هایی انجام شده و حدود 35 هتل چهار تا پنج ستاره به مجموعه هتل‌های کشور اضافه شده است. اما براساس برنامه پنج ساله ششم باید تا پایان این برنامه 300 هتل چهار تا پنج ستاره جدید ساخته شود که 170 مورد آن تاکنون توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که پیشرفت فیزیکی آن حدود 10 تا 90‌درصد گزارش شده است.»


تعداد بازدید :  477