شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
چشم‌بادامی‌ها با چهره‌های عجیب وارد تهران شدند
جنجال در انتظار ایران- کُره‌

شهروند| فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی تصمیم گرفت تا 4 روز زودتر از برگزاری دیدار با ایران، کاروان تیم‌ملی این کشور را راهی تهران کند اما ورود چشم بادامی‌ها به تهران با ماسک‌هایی که به صورت زده بودند، حاشیه‌های زیادی را به وجود آورد.
آغاز جنگ روانی
کاروان تیم فوتبال کره‌جنوبی در اولین ساعات بامداد شنبه وارد تهران شدند تا حداقل 3 روز قبل از این مسابقه تمرینات خود را در کشور میزبان پیگیری کنند. در هنگام ورود کره‌ای‌ها به تهران، مساله‌ای که بیش از همه چیز توجه رسانه‌ها و مردم را به خود جلب کرد، ماسک‌هایی بود که بازیکنان و مربیان کره بر صورت خود داشتند. رسانه‌های این کشور عوامل مختلفی را باعث این حرکت عجیب فوتبالیست‌های کره دانستند اما به نظر می‌رسد بیش از هر چیز آنها قصد داشتند با این حرکت به نوعی جنگ روانی را آغاز کنند. از سوی دیگر «جا چئول کو» یکی از بازیکنان کره‌جنوبی در مصاحبه‌ای حرف‌های عجیبی را مطرح کرده است:   «تهران برای من یک شهر عادی نبود و اولین بار ترسیده بودم. آخرین بار ما در تهران یک بر صفر شکست خوردیم ولی هواداران در بیرون از ورزشگاه نیز ما را تعقیب کرده و بطری‌های آب و وسایل مختلف به سمت ما پرتاب می‌کردند.»
مربی آلمانی تحت فشار
با این‌که «اولی اشتیلیکه» توانسته در 3 دیدار نخست کره‌جنوبی این تیم را صاحب 7 امتیاز کند و تیمش فقط به خاطر تفاضل کمتر نسبت به ایران در رده دوم قرار گرفته اما رسانه‌ها و مردم کره نسبت به نحوه بازی تیمشان انتقاداتی را مطرح کردند. البته به نظر می‌رسد بیش از هر چیز سابقه ضعیف کره‌جنوبی در بازی‌های اخیری که در برابر ایران به میدان رفته، سرمربی آلمانی را تحت فشار قرار داده تا هر طور شده این بار دست پر تهران را ترک کند. رسانه‌های کره‌ای قبل از سفر تیمشان به تهران به گفت‌وگو با اشتیلیکه پرداختند و این مربی هم سعی کرد از تیمش دفاع کند: «در مسابقات بین‌المللی و رسمی مهم سه امتیاز است که ما تا کنون صددرصد امتیازات خانگی‌مان را حالا با هر نتیجه‌ای که بود گرفتیم و از آن مهم‌تر زیبا هم بازی کردیم. من نمی‌دانم دلیل این همه انتقاد چیست اما الان از همه چیز مهم‌تر برای شاگردانم آرامش است و امیدوارم حداقل تا روز بازی با ایران از من و شاگردانم حمایت شود.»
ادعای عجیب کره‌ای‌ها
یکی از رسانه‌های کره‌ای در گزارشی به مهم بودن روز تاسوعا برای ایرانی‌ها پرداخته است و گمانه‌زنی‌هایی را نیز انجام داده که برخی از آنها بسیار عجیب است. در یکی از بخش‌های این گزارش رسانه کره‌ای ادعا کرده که مسئولان ایرانی به تیم‌ملی این کشور دستور دادند تا در بازی با کره برنده نشود و موجبات شادی مردم را فراهم نکند. این ادعا که کاملا دور از ذهن به نظر می‌رسد، واکنش امیر عابدینی یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال ایران را به همراه داشته است: «فکر این مسأله را هم از ذهن خود دور کنید. اصلا چنین چیزی صحت ندارد. اگر قرار بود نبریم خب اصلا بازی نمی‌کردیم و می‌گذاشتیم نتیجه 3 بر صفر به سود کره‌جنوبی شود. امیدوارم این بدبینی‌ها از بین برود و به ماهیت فوتبال فکر کنیم نه چیز دیگری.»
در انتظار یک بازی جنجالی
آغاز جنگ روانی از سوی کره‌ای‌ها هنوز پاسخی از سوی کی‌روش و شاگردانش نداشته اما سابقه نشان داده که سرمربی پرتغالی تیم‌ملی کشورمان این اقدامات را بدون جواب نمی‌گذارد. کی روش که استاد جنگ‌های روانی محسوب می‌شود و در دور مقدماتی جام‌جهانی 2014 نیز به همین دلیل مشکلات زیادی را برای کره‌ای‌ها به وجود آورد، حتما تدابیر خاصی برای خنثی کردن حربه‌های چشم بادامی‌ها اندیشیده است. با این حال از شواهد و قرائن اینطور بر می‌آید که باید انتظار یک بازی پر از حاشیه و جنجال را بکشیم.


تعداد بازدید :  554