شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
ویترین جهان

اضافه کاری مرگبار کارمندان ژاپنی!
از هر چهار شرکت ژاپنی، کارمندان یک شرکت درخطر مرگ به دلیل اضافه‌کاری‌های پشت سر هم هستند. این یافته را نخستین گزارش دولتی ژاپن در مورد «کاروشی» یا پدیده مرگ به دلیل کار زیاد بیان کرده است. براساس گزارش دولت ژاپن، 23‌درصد از شرکت‌های ژاپنی کارمندانی دارند که 80ساعت و بیشتر در ماه اضافه‌کاری می‌کنند که درمجموع، درحدود 4ساعت در روز را شامل می‌شود. «یو‌اس‌ای تودی»


رونق گردشگری پزشکی ایران با جراحی زیبایی
پایگاه خبری روسی نوشت: هم‌اکنون نه‌تنها خود ایرانی‌ها بلکه بسیاری از افراد از کانادا، اتریش، آمریکا و کشورهای همسایه با عنوان گردشگری پزشکی برای انجام جراحی زیبایی به ایران سفر می‌کنند. هزینه پایین جراحی و همچنین کیفیت بالای این عمل در ایران باعث شده تعداد افرادی که برای عمل زیبایی به ایران مراجعه می‌کنند، همواره افزایش یابد. درکنار کیفیت بالای خدمات پزشکی در ایران، این کشور به دنبال افزایش جذب گردشگران پزشکی خارجی برای انجام عمل‌های زیبایی در ایران است. «اسپوتنیک»

سقوط عجیب ارزش پول انگلیسی‌ها
ارزش پوند انگلیس در برابر دلار آمریکا و یورو در اواخر هفته گذشته سقوط کم‌سابقه و غیرمنتظره‌ای را تجربه کرد. برخی از منابع انگلیسی این افت ارزش را حدود 10‌درصد از کل ارزش این واحد ارزی برآورد کرده‌اند اما این سقوط کم‌سابقه در رسانه‌های انگلیسی به‌عنوان یک معما توصیف شده است. به گفته تحلیلگران اقتصادی، سقوط ارزش پوند در اواخر هفته گذشته به دلیل عوامل مختلفی ازجمله احتمال وجود مشکلات در سیستم آنالیز خودکار بازارهای بورس، آشفتگی و بیم سرمایه‌گذاران از احتمال شکست درمذاکرات پس از برگزیت    است. «فایننشال تایمز»


تعداد بازدید :  326