شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
رئیس سازمان راهداری:
رانندگان قانونمندتر و تلفات تصادفات کمتر شد

شهروند|  با وجود آن‌که تردد رانندگان در نیمه اول امسال 7.6‌درصد افزایش داشته است، گزارش‌های سازمان راهداری کشور حاکی از آن است که میزان تخلفات رانندگی امسال 6.1‌درصد و میزان سرعت غیرمجاز نیز معادل 5 کیلومتر کاهش داشته است. به دنبال کاهش تخلفات رانندگی در این مدت، تلفات جاده‌ای نیز 3‌درصد نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته کمتر شده است. این موضوعی است که داوود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری کشور دیروز در حاشیه بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا‌(ع) در ورامین اعلام کرد.
عباس آخوندی وزیر راه‌و‌شهرسازی نیز در این مراسم تنها راه نجات استان تهران از آلودگی هوا را توسعه حمل‌ونقل ریلی دانست و گفت: توسعه حمل‌ونقل ریلی یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دولت طی سه ‌سال و نیم گذشته بود که این مهم علاوه بر کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در وقت مردم، از مخاطرات ایمنی در جاده‌ها کاسته و از آلودگی‌های محیط‌زیست نیز جلوگیری می‌کند. عباس آخوندی روز شنبه در حاشیه بهره‌برداری از پل روگذر امام رضا(ع) ورامین اعلام کرد: طبق برآورد صورت گرفته، روزانه 450‌ هزار دستگاه خودرو به تهران وارد و خارج می‌شود و این تردد آثار زیست‌محیطی بسیار نامطلوبی را بر جای گذاشته و سبب آلودگی شدید هوا می‌شود. آخوندی اظهار کرد: با توسعه حمل‌ونقل ریلی درون و برون‌شهری، کلانشهر تهران و شهرستان‌های اطراف از وضع آلودگی هوا نجات پیدا می‌کنند که این مهم درواقع اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
او با اشاره به لزوم ورود واگن‌های جدید به سیستم حمل‌ونقل ریلی گفت: در حال حاضر قرارداد ساخت واگن جدید با شرکت‌های مختلف در حال انعقاد است و در روزهای گذشته چندین واگن جدید در مسیر مشهد به بهره‌برداری رسید.
آخوندی همچنین با اشاره به اجرای پروژه قطار حومه‌ای گرمسار‌-‌تهران گفت: با توجه به این‌که روزانه 75‌هزار نفر تردد از ورامین به سمت تهران وجود دارد، احداث این پروژه می‌تواند بسیاری از این رفت‌و‌آمدها را بر روی ریل منتقل کند. گفتنی است خط سه این مسیر تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و خط چهار آن نیز تا ابتدای ‌سال‌جاری مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. قطار حومه‌ای تهران‌-‌گرمسار در ایستگاه جوانمرد قصاب به خط یک، ایستگاه شهرری به خط یک و 6 و در ایستگاه راه‌آهن به خط 3 مترو متصل می‌شود تا هدف ایجاد شبکه حمل‌ونقل ریلی درون و برون‌شهری استان تهران محقق شود. به گفته آخوندی مجموع سرمایه‌گذاری برای قطار حومه‌ای تهران-‌ورامین‌-‌پیشوا ۶۰۰‌میلیارد تومان است که با توجه به اهمیت شبکه‌ای‌کردن حمل‌و‌نقل این هزینه تأمین خواهد شد.


تعداد بازدید :  305