شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
میز خبر

عضو مجلس خبرگان رهبری: به مردم اعتماد کنیم
عصر ایران| آیت‌الله‌ هاشم‌ هاشم‌زاده ‌هریسی با اشاره به حواشی ایجاد شده به مناسبت برگزاری بازی ایران و کره در روز تاسوعا گفت: باید به مسئولان و کارشناسانی که در این زمینه تصمیم گرفته‌اند، اعتماد کنیم. وی ادامه داد: حالا که امکان عقب انداختن یا برگزار نکردن این بازی وجود ندارد باید اجازه بدهیم این بازی انجام شود و با مخالفت‌ها در کشور دوقطبی ایجاد نکنیم. وی با بیان این‌که برگزاری این بازی در روز تاسوعا حرام نیست، خاطرنشان کرد: گاهی در عین عزاداری به خاطر یک خبر دل آدم شاد می‌شود و این اشکال ندارد و طبیعی است. هاشم‌زاده ‌هریسی افزود: به مردم اعتماد کنیم. مردم بهتر از هر فرد دیگری رعایت می‌کنند و احترام امام حسین(ع) را نگه می‌دارند و احتیاج ندارند برای آنها تعیین تکلیف کنیم. این عضو مجلس خبرگان ادامه داد: مداحان عزای امام حسین(ع) را احیا می‌کنند، اما این بدین معنا نیست که آنها اجتهاد کنند و حکم دهند، اینها جامعه را دچار مشکلات اساسی می‌کند.

عارف: اصلاح‌طلبان قاطعانه از دولت حمایت می‌کنند
ایرنا| رئیس شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد نامزد این شورا برای انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: ما در انتخابات قطعا یک کاندیدا خواهیم داشت و همه از او حمایت می‌کنیم. محمدرضا عارف افزود: این شورا تابه‌حال از دولت آقای روحانی حمایت کرده و ان‌شاءالله در آینده هم از این دولت قاطعانه حمایت می‌کند. وی با اشاره به این‌که شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هم برای انتخابات شوراها و هم برای انتخابات ریاست‌جمهوری برنامه دارد، افزود: مهم‌ترین راهبرد ما در شورایعالی سیاست‌گذاری، حضور پرشور و حداکثری مردم در انتخابات و انسجام کامل در داخل خانواده اصلاحات است. عارف در مورد برخی اختلاف ‌نظرها در شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نیز اظهار داشت: اختلاف‌ نظر امری طبیعی است. در این راستا جمع‌بندی چند حزب در این بود که تشکیل شورایعالی باعث تقویت احزاب نمی‌شود، اما اکثریت این نظر را قبول ندارند و اعتقادشان این است که تشکیل شورای هماهنگی و وحدتی که در داخل جبهه اصلاحات ایجاد شده، تقویت احزاب همسو را ایجاد می‌کند.

بروجردی خبر داد: موافقت شورای امنیت کشور با برگزاری مسابقه در شب عاشورا
مهر| رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، از ورود شورای امنیت کشور به موضوع بازی فوتبال ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورای حسینی خبر داد. علاءالدین بروجردی روز گذشته در حاشیه رونمایی از مستند «خط قرمز» (درباره زندگی و مبارزات شیخ عیسی قاسم) در جمع خبرنگاران از ورود شورای امنیت کشور (زیرمجموعه شورایعالی امنیت ملی) به موضوع رقابت فوتبال ایران و کره‌جنوبی در شب عاشورای حسینی اشاره کرد و افزود: براساس گزارشی که وزیر ورزش و جوانان ارایه داده است، زمان‌بندی این رقابت در اختیار ایران نبوده و طبق مقررات فیفا، در صورت عدم حضور ایران از دو بازی بعدی نیز محروم می‌شویم.وی افزود: بر این اساس و با جمع‌بندی صورت گرفته در شورای امنیت کشور، قرار شده است این بازی با روح عاشورایی و با ایجاد نمادهای حسینی در ورزشگاه برگزار شود.

فروزنده: توصیه برای پرهیز از دوقطبی کردن فضای کشور، عام است
ایسنا| سخنگوی جمعیت ایثارگران درخصوص توصیه مقام معظم رهبری به پرهیز از ایجاد فضای دوقطبی در انتخابات پیش‌رو گفت: اصولگرایان نیز مانند آقای احمدی‌نژاد از این صحبت‌ها تبعیت می‌کنند چراکه خطاب رهبری، عام است و هرکس فضا را به سمت دوقطبی شدن ببرد به کشور آسیب می‌رساند. لطف‌الله فروزنده گفت: مقام معظم رهبری به‌عنوان دیده‌بان نظام از وضع نظام در مقابل خطرات مراقبت می‌کنند و با هوشمندی این تذکر را به همه دادند که جامعه نباید به سمت دوقطبی شدن برود. معاون پارلمانی دولت یازدهم خاطرنشان کرد: همه کسانی که نظام را دوست دارند، باید تلاش کنند فضای جامعه
دوقطبی نشود.


تعداد بازدید :  385