شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
«تایم» معرفی کرد
10 نفری که از شکست پیروزی ساختند

شهروند| ضرب‌المثل «شکست پیش زمینه موفقیت است» مورد توجه یکی از گزارش‌های تایم قرار گرفته و این مجله به سراغ 10 نفر از معروفترین افرادی رفته است که با وجود شکست در گام های اولیه، نهایتاً به افرادی شناخته شده در حرفه خود تبدیل شدند. این مجله در این خصوص چنین نوشته است: «هیچ کس در اولین تلاش به رویاهایش نرسیده است. برای افراد تاثیرگذار، موفقیت تنها بعد از شکست یا حتی تکرار ناکامی محقق شده است.»
در بالای فهرست تایم نام جی.کی رولینگ نویسنده انگلیسی قرار دارد. این نویسنده که همه او را به خاطر مجموعه «هری پاتر» می‌شناسند، روزگاری فقط یک مادر تنها بود که برای پایان دادن به مشکلاتش تقلا می‌کرد. او با داستان‌های هری پاتر به یک نویسنده معروف جهانی تبدیل شد اما قبل از آن خود را یک شکست خورده می‌دانست که از همسرش جدا شده است.
دومین نفر این فهرست ونسان ونگوگ، نقاش معروف هلندی است. او در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگترین نقاشان قرن هفدم شناخته می‌شود. به گفته تایم با وجود شهرتی که در حال حاضر ونگوگ در دنیای هنر دارد او در زمان حیاتش مردی ناموفق به شمار می‌رفت که آثارش هرگز مورد توجه نبود. اما امروز نقاشی‌های او با قیمت‌های میلیون دلاری به فروش می‌روند.
چهره بعدی این فهرست به یکی از خوانندگان آمریکایی پرداخته است. لیدی گاگا که نام اصلی او استفانی جوآن آنجلینا جرمنوتا است. خانم گاگا یک دختر سر به راه بود که از مدرسه اخراج شد و بعد از آن به دنبال موسیقی رفت اما در این مسیر پرفراز و نشیب، با بدقولی و بی‌توجهی مواجه شد تا اینکه یکی از دوستانش به نام آکاناز از سبک کار او خوشش آمد و گاگا خانم را به سوی ستاره شدن پرتاب کرد.
یکی دیگر از افرادی که برای رسیدن به موفقیت شکست‌های بسیاری خورد، تئودور سوس گایزل، معروف به دکتر سوس  است. او با اینکه یکی از مشهورترین نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان است اما برای انتشار آثارش بارها مجبور شد به ناشران مختلف مراجعه کند چنانکه اولین کتاب او 28 بار از سوی آن‌ها رد شد.
نفر بعدی این فهرست بازهم یک نقاش است. کلود مونه فرانسوی در طول زندگی‌اش بارها مورد تمسخر عموم قرار گرفت و حتی مجبور به ترک تالار معتبر پاریس شد چون تابلوی او به حد کافی خوب و مناسب برای ارایه در این نمایشگاه شناخته نشده بود. با این حال او شیوه خود را ادامه داد و حالا همه مونه را به عنوان پدر سبک امپرسیونیسم می‌شناسند.
لودویک فان‌بتهوون، موسیقیدان شناخته شده اتریشی و از بزرگان موسیقی کلاسیک نفر ششم این فهرست است. او در مدرسه بسیار ناشیانه ساز می‌زد و حتی طی کار شنوایی خود را از دست داد.
جالب است که نفر بعدی هم از دنیای موسیقی انتخاب شده. شان کوری کارتر معروف به جی. زی، خواننده آمریکایی سبک هیپ هاپ خیلی زود به شهرت و ثروت رسید. او کار خود را با فروش اولین تک آهنگش در صندوق عقب ماشین خود آغاز کرد. او برای انتشار آثارش بارها با مشکلات حقوقی مواجه شد اما نهایتاً توانست به یکی از پرنفوذترین خواننده‌های عصر حاضر تبدیل شود.
استفن کینگ، نویسنده شهیر آمریکایی که داستان‌هایش در سبک وحشت از شهرت فراوانی برخوردارند از کودکی مبتلا به اضطراب و افسردگی و استرس هنگام نوشتن بود. او در شروع کار خود چیزی در حدود 30 بار برای انتشار یکی از کتاب‌هایش تلاش کرد.
اما در این میان نام یک طراح لباس به نام ورا وانگ نیز به چشم می‌خورد. او پیش از موفقیت در این حرفه، مشاغل بسیاری از جمله آموزش اسکیت و ویراستاری را آزمود، تا اینکه یکی از دبیران مجله‌ای که در آن کار می‌کرد شور و شوقش را در دنیای مد دید و او را به آن سمت سوق داد.
اما در انتهای این فهرست بیتل‌ها قرار دارند. این گروه موسیقی که از سال 1960 فعالیت خود را شروع کردند وقتی قصد داشتند نام گروه خود را ثبت کنند با مشکلاتی مواجه شدند زیرا به آن‌ها گفته شد سابقه‌شان برای ثبت یک گروه موسیقی کافی نیست! 


تعداد بازدید :  417