شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
پرواز بالگردهای نجات با توان داخلی

شهروند | صبح روز گذشته با حضور معاون اول رئیس جمهوری، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رئیس جمعیت هلال احمر، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر و دیگر مسئولان ارشد جمعیت از 6 فروند بالگرد جدید هلال‌احمر رونمایی شد. با اضافه شدن این 6 فروند بالگرد 412 ای. پی، ناوگان امداد هوایی به 23 فروند بالگرد مجهز شد. دکتر اسحاق جهانگیری در این آیین، فرمان پرواز بالگردها را صادر کرد تا از این پس روند امدادرسانی به آسیب دیدگان و نیازمندان شتاب بیشتری بگیرد.
به اعتقاد معاون رئیس جمهوری؛ هلال احمر نیازمند چنین تجهیزاتی بوده و به سمت تأمین این تجهیزات حرکت مناسبی داشته است. او می‌گوید :این سازمان باید به حد نیاز بالگرد در اختیار داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث و پاسخگویی به آن موفق تر عمل کند.
نکته قابل توجه مراسم دیروز در سخنان رئیس جمعیت هلال احمر  نهفته بود. او با تاکید بر این‌که با تصميم گيري هاي انجام شده قرار بر اين شد که نیازهای جمعیت با استفاده از توان داخلی کشور تامین شود، گفت: «با توجه به این که توان داخلی کشور مبتنی بر استانداردهای روز دنیا بود، این بالگردها با سرمایه گذاری جمعیت هلال احمر و با همکاری سازمان پنها، تولید و به ناوگان حمل و نقل هوایی افزوده شد.» روزنامه شهروند ضمن ابراز خرسندی از افزایش توان داخلی در زمینه امداد و نجات و رویکرد هلال احمر بعنوان یک نهاد پیشرو در این زمینه، برای نمایش آنچه دیروز در آسمان تهران شاهد بودیم، گزارش تصویری این مراسم را منتشر می سازد.


تعداد بازدید :  460