شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
اخبار كوتاه


حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما روز گذشته در بیمارستانی در تهران بستری شد. فرخ‌نژاد اعلام کرده حالش خوب است و در چند روز آینده قرار است با تشخیص پزشک برای خارج کردن سنگ کیسه صفرا مورد عمل جراحی قرار گیرد.

سعید آقاخانی در نخستین همکاری خود با بهروز شعیبی قرار است در فیلم سینمایی «دارکوب» به ایفای نقش بپردازد.

همزمان با فرارسیدن ماه محرم، نوای «اشعار عاشورایی» با صدای گویندگان آشنا و مطرح رادیو در معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران تهیه و تولید می‌شود. این برنامه‌ها در قالب کلیپ‌های ۵دقیقه‌ای تولید می‌شود و گزیده اشعار عاشورایی شاعران معاصر است که هربار با دکلمه یکی از گویندگان رادیو اجرا می‌شود. بهروز رضوی، فاطمه آل‌عباس، سعید پورمحمودی، حسین مولایی، سعید اسلام‌زاده، نرگس اصفهانی و سعید بارانی گویندگانی هستند که اشعار را می‌خوانند.

انتشارات نگاه، همزمان با فرارسیدن روز جهانی کودک، تعدادی از نسخ ترجمه احمد شاملو از رمان «شازده کوچولو» نوشته آنتوان سنت اگزوپری را به کودکان اهدا می‌کند. این ناشر با وجود این‌که در حوزه ادبیات کودک فعالیت ندارد، اما ترجمه شاملو از این کتاب را سال‌ها پیش منتشر کرده که در نوبت‌های مختلف تجدید چاپ شده است. به مناسبت فرارسیدن روز جهانی کودک این ناشر ۲۰۰ جلد از این کتاب را به تعدادی از کودکان ایرانی اهدا می‌کند.


یکی از تیزرهای طراحی شده برای انیمیشن سینمایی «ناسور» به کارگردانی کیانوش دالوند و تهیه‌کنندگی مشترک محمدحسین قاسمی و داریوش دالوند با بهره بردن از قطعه «ظهر عطش» با صدای محسن چاوشی رونمایی شد.

حجت‌الاسلام حسین فتحی، مدیر موسسه هنر و ادبیات «هلال» از تولید و ضبط چند قطعه موسیقایی ویژه ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا با همراهی آریا عظیمی‌نژاد و سیدمحمد سادات اخوی خبر داد.

تصویربرداری سریال «نفس» به کارگردانی جلیل سامان و تهیه‌کنندگی مشترک سیداحمد کاشانچی و محمود رضایی ۱۶ مهرماه در کوچه فریدونشهر واقع در خیابان ایرانشهر انجام شد. بازیگران این سریال عبارتند از مسعود رایگان، ژاله صامتی، علیرضا کمالی، بهناز جعفری، هدایت‌ هاشمی، خسرو شهراز، رامین راستاد، قربان نجفی، ‌هادی عامل‌هاشمی، شهاب شادابی، احسان امانی، آتوسا راستی، ساناز سعیدی.

شورای صدور پروانه ساخت با ساخت سه فیلمنامه در جلسه شنبه ۱۰ مهرماه موافقت کرد. بر همین اساس، فیلمنامه‌های «بی‌تو» به تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی داودموثقی در ژانر ملودرام خانوادگی و «همراه» به تهیه‌کنندگی محمدرضا محمدی و کارگردانی مرتضی هرندی و نویسندگی رویا غفاری در ژانر درام اجتماعی موافقت ساخت گرفتند. همچنین فیلمنامه «بیست‌ویک روز بعد» به تهیه‌کنندگی حوزه هنری، کارگردانی سیدمحمدرضا خردمندان و نویسندگی مشترک احسان ثقفی و سیدمحمدرضا خردمندان در ژانر کودک و نوجوان موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد.


در آیین پایانی هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «باهم» روسیه که جمعه‌شب ۱۶ مهرماه، در شهر مسکو برگزار شد، امیرحسین شریفی و سارا صوفیانی زوج سینماگر ایرانی موفق به دریافت ۳ جایزه از این رویداد سینمایی شدند.

 


تعداد بازدید :  333