شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
ویترین خانواده

رکود سنگین در بازار میوه

سیدحسین مهاجران، رئیس اتحادیه میوه و سبزی اعلام کرد: در حال حاضر رکود سنگینی بر بازار میوه حاکم شده است. این در حالی است که قیمت‌ها ثابت و نسبت به ماه گذشته تغییر چندانی نداشته است. به نظر می‌رسد این وضع تا پایان ماه محرم ادامه داشته باشد.

سکه ۶‌هزار تومان ارزان شد

ریزش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه دیروز نیز ادامه‌دار بود و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با ۶‌هزار تومان کاهش به یک‌میلیون و ۸۱‌هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۷۰۰ تومان کاهش به یک‌میلیون و ۸۲‌هزار و ۶۰۰ تومان، نیم‌سکه و سکه یک گرمی بدون تغییر به ترتیب به ۵۴۶‌هزار تومان و ۱۸۰‌هزار تومان رسید، اما ربع سکه با افزایش قیمت‌ هزار تومانی، نرخ ۲۸۷‌هزار تومانی را تجربه كرد.

توزیع تخم‌مرغ در مدارس 10 استان

دبیر ستاد ترویج مصرف تخم‌مرغ کشور از توزیع نمادین تخم‌مرغ به‌طور همزمان در 100 مدرسه 10 استان خبر داد و گفت: تخم‌مرغ یک محصول پروتیینی ارزان‌قیمت است که علاوه بر قیمت مناسب و در دسترس بودن آن می‌تواند بخشی از پروتیین ضروری مورد نیاز جامعه را تأمین کند. «فرزاد طلاکش» افزود: این طرح در 10 استان تهران، قزوین، البرز، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد، همدان، خراسان رضوی و گلستان این طرح  اجرایی شد.

گوسفند زنده گران شد

بررسی‌ها نشان می دهد  که قیمت گوشت قرمز همچنان بالاتر از سقف تعیین شده از سوی مسئولان وزارت کشاورزی است و قیمت هر کیلوگرم گوسفند زنده نیز به کیلویی ۱۵‌هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است. در حالی‌که سقف قیمت تعیین‌شده برای گوشت قرمز ۳۰‌هزار تومان است؛ بررسی‌هاي میدانی از بازار حاکی از عرضه و فروش گوشت قرمز بیش از کیلویی ۳۵‌هزار تومان است.


تعداد بازدید :  434