شماره ۹۶۵ | ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۸ مهر
صفحه را ببند
یادگار و نقش‌ جهان آماده میزبانی از مسابقات
طلسم دو ورزشگاه بزرگ شکست

شهروند| تقریبا همه کارشناسان فوتبال ایران بر این باورندکه در سال‌های گذشته از نداشتن ورزشگاه‌های استاندارد لطمه‌های زیادی خورده‌ایم. حالا دو ورزشگاه بزرگ ایران در تبریز و اصفهان با شکل و شمایل جدید آماده بهره‌برداری هستند و احتمالا در روزهای آینده از این دو ورزشگاه بیشتر خواهیم شنید.
طلسم 20 ساله شکست
داستان افتتاح استادیوم نقش جهان بیش از 20‌سال است که فوتبال ایران و به‌ویژه اصفهان را تحت‌تأثیر قرار داده و درنهایت گفته شده که این مجموعه در پاییز امسال به مرحله بهره‌برداری کامل خواهد رسید. از ‌سال گذشته که مسئولیت ساخت ورزشگاه نقش جهان به شرکت فولاد مبارکه سپاهان واگذار شده، همه امور با سرعت زیاد پیش رفته و تقریبا ورزشگاه بزرگ اصفهان آماده بهره‌برداری است. دیروز نیز نمایندگان فدراسیون فوتبال برای تأیید نهایی ورزشگاه به اصفهان رفتند و از روند تکمیل ورزشگاه  بازدید کردند. حالا قرار است بعد از حدود 20‌سال طلسم نقش‌ جهان شکسته شود و این ورزشگاه احتمالا ظرف 20 روز آینده در لیگ برتر افتتاح می‌شود.
یادگار، نقش‌جهان نشد
ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز از حدود 4 ماه قبل برای بازسازی چمن مورد ساخت‌وساز قرار گرفت. با این‌که اوایل گفته می‌شد چمن‌های رولی از اسپانیا یا ترکیه برای یادگار به ایران وارد می‌شود، اما درنهایت این اتفاق نیفتاد و چمن‌های داخلی از پاکدشت به تبریز رفت. عملیات پهن شدن چمن جدید روی ورزشگاه یادگار دیروز به پایان رسید و ظرف روزهای آینده ورزشگاه تبریز کاملا آماده خواهد بود. براساس اعلام مسئولان استانی آذربایجان شرقی، این ورزشگاه طبق موعد قبلی در تاریخ  29 مهرماه و همزمان با بازی تراکتورسازی و فولاد در هفته نهم لیگ برتر بار دیگر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا دومین ورزشگاهی باشد که در کمتر از یک‌ماه افتتاح خواهد شد.

 


تعداد بازدید :  390