شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
به بهانه رکورد پنالتی زدن در جام اتحادیه انگلیس
آنهایی که یک هفته پنالتی زدند!

گروه ورزش| حذف تیم دوم آرسنال به دست ساوتهمپتون و شکست 3 گله اورتون مقابل سوانسی، زیرسایه رکورد ثبت‌شده توسط لیورپول قرار گرفت و همه اتفاقات دور سوم جام اتحادیه انگلیس را تحت‌الشعاع قرار داد.
رکورد داخلی پنالتی زدن
لیورپول تا به حال 2 قهرمانی در بالاترین سطح باشگاهی اروپا و یک قهرمانی در جام حذفی انگلیس را به کمک ضربات پنالتی به دست آورده و حالا با ثبت یک رکورد، رد پایش در یک رقابت حذفی دیگر را هم به جا گذاشت. پس از تساوی 2 بر 2 در تک بازی خانگی دور سوم جام اتحادیه انگلیس مقابل میدلزبورو( نایب قهرمان سابق جام یوفا و تیم دسته اولی حال حاضر فوتبال انگلیس) 30 پنالتی زده شد تا درنهایت لیورپول با برتری 14 بر 13 به دور بعد راه یابد! این تعداد پنالتی در تاریخ جام اتحادیه انگلیس یک رکورد محسوب می‌شود. پیش از این، 3 پیروزی 9 بر 8 در ضربات پنالتی، رکورد بیشترین پنالتی در یک بازی تاریخ این رقابت‌ها بود.
عجایب ضربات پنالتی
طولانی‌ترین: پس از تساوی 2 بر 2، سیوس و پلاکس برای معرفی یک برنده در بازی ‌سال 2005 جام حذفی نامیبیا، 48 پنالتی زدند و درنهایت پلاکس به برتری 17 بر 16 رسید./ بیشترین گل متوالی: در بازی‌های‌سال 2013 جام همپشایر، 29 ضربه متوالی تیم‌های بروکن هورست و آندور به گل تبدیل شد و رکورد 27 پنالتی گل‌شده در ضربات پنالتی یک بازی جام جانسون و رقابت دگنهام و ردبریج را شکست. درنهایت با هدر رفتن پنالتی بیست وهشتم، بروکن هورست 15 بر 14 پیروز شد.
پنالتی یک هفته‌ای!
اشتباه داور، باعث اتمام رقابت جام حذفی دومنیکن در پایان پنالتی یازدهم شد اما اعتراض تیم بازنده به اتفاقات بازی 29 سپتامبر 2002 باعث شد روز 6 اکتبر، ضربات پنالتی از جایی که پایان یافته بود با همین نتیجه ادامه یابد! به این ترتیب ضربات پنالتی این بازی، یک هفته به طول انجامید!


تعداد بازدید :  164