شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
حاشيه

شانس مدال، به اینچئون نمی‌رود
درحالی‌که قبل از این اعلام شده بود امید نوروزی در وزن ۶۶کیلوگرم کشتی‌فرنگی راهی هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی شود، به دلیل غیبت او در تمرینات چند روز اخیر به دلیل مصدومیت، کادرفنی افشین بیابانگرد را جایگزین وی کرد. بیابانگرد در وزن ۷۵کیلوگرم حضور داشت و حالا برای رسیدن به وزن پایین‌تر باید چند کیلو کم کند. وی به تازگی مدال برنز وزن ۷۱کیلوگرم رقابت‌های جهانی را کسب کرد. نوروزی تا چند روز قبل یکی از شانس‌های اصلی کاروان ایران برای کسب مدال در کشتی‌فرنگی به حساب می‌آمد که به خاطر مصدومیت شانس حضور در بازی‌های آسیایی را از دست داد.

والیبال ایران، در بین 10 تیم برتر دنیا
نمایش خیره‌کننده تیم‌ملی والیبال ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان باعث صعود این تیم در رنکینگ فدراسیون جهانی شد. بعد از مسابقات قهرمانی جهان در لهستان، فدراسیون جهانی والیبال آخرین رده‌بندی تیم‌های ملی دنیا را اعلام کرد که تیم‌ملی والیبال ایران پس از کسب 96 امتیاز به علت چهارمی لیگ جهانی و ششمی قهرمانی جهان 134 امتیازی شد و بالاتر از دیگر رقبای آسیایی خود و تیم‌هایی چون کوبا و فرانسه در جایگاه دهم ایستاد. تیم ایران پیش از اين در رنکینگ FIVB در رده دوازدهم قرار داشت. بی‌تردید قهرمانی تیم ایران در بازی‌های آسیایی می‌تواند این رکورد را افزایش هم بدهد. در رده‌بندی اعلام شده برزیل، روسیه، لهستان، ایتالیا، آمریکا، آرژانتین، آلمان، صربستان و بلغارستان در رده‌های اول تا نهم قرار گرفته‌اند.

علیپور: خودم از کمیته اخلاق رفتم
حجت الاسلام علیرضا علیپور در واکنش به خبر برکناری‌اش از کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال می گوید: «طبق قوانین ارکان قضایی فدراسیون فوتبال باید مستقل بوده و در بخش‌های دیگر فوتبال نباید سمتی داشته باشند. من هم با توجه به مصوبه هیات رئیسه سازمان لیگ و هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و الزامات کنفدراسیون فوتبال آسیا مسئول کمیته نظارت، بازرسی و ارزشیابی و اخیرا کمیته صیانت سازمان لیگ شده‌ام. به همین دلیل و به دلیل مشغله زیاد در این دو کمیته دیگر حاضر به ادامه همکاری به عنوان دبیر کمیته اخلاق را نداشتم.» وی همچنین می افزاید: «اگر فردی بیاید و مسئولیت را از روی دوش من بردارد خوشحال هم می شوم زیرا این مساله را تکلیف می‌دانم. با این حال مسئول کمیته اخلاق نمی‌تواند در انتخاب دبیر کمیته نقشی داشته باشد! »


تعداد بازدید :  191