شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
اخبار دیپلماسی

روحانی درگفت‌وگو با واشنگتن پست: به بررسی منصفانه پرونده جیسون رضائیان خوشبینم
«حسن روحانی» رئیس‌جمهوری در مصاحبه با روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با اشاره به دستگیری «جیسون رضائیان» خبرنگار واشنگتن‌پست و «یگانه‌ صالحی» همسر وی تصریح کرد که دستگاه قضایی ایران به شیوه‌ای منصفانه در این پرونده رفتار می‌کند. به گزارش فارس،‌ وی ضمن تأکید بر این‌که دستگیری خبرنگار واشنگتن‌پست مبنی بر نزاع قدرت بین احزاب اصولگرا و میانه‌رو داخل ایران نیست، تصریح کرد: من اعتقادی به این ندارم که این مسأله علیه دولت من برنامه‌ریزی شده باشد. روحانی در این مصاحبه خواستار «مبارزه ثابت‌قدم» علیه شبه‌نظامیان داعش شد اما در عین حال حملات هوایی به رهبری آمریکا به سوریه را نقض قانون بین‌الملل دانست. رئیس‌جمهوری ایران درخصوص خبرنگار واشنگتن‌پست گفت که رضائیان توسط مقامات دستگاه قضایی دستگیر‌شده‌است که هنوز تصمیمی درباره پرونده وی اتخاذ نکرده‌اند ولی ادامه داد که امیدوار و تقریباً خوشبین است که دستگاه قضایی ایران منصفانه این پرونده را حل می‌کنند.

ملاقات نماینده دبیرکل در امور سوریه با وزیر امور خارجه ایران
دمیستورا نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، با حضور در محل اقامت دکترظریف با وزیرامور خارجه کشورمان دیدار و پیرامون تحولات مربوط به سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. ظریف در این دیدار ضمن استقبال از آغاز به کار آقاى دمیستورا، اقدامات اولیه وى جهت تبادل‌نظر با مقامات سوریه و کلیه اقشار و گروه‌هاى سورى جهت نیل به یک مصالحه سیاسى فراگیر را گامى در جهت درست توصیف و بر ضرورت فعالیت موثر و بیطرفانه نماینده سازمان ملل در امور سوریه تأکید کرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، وزیر امورخارجه کشورمان با اشاره به ورود گروه تروریستى داعش به سوریه اظهار داشت:  مبارزه با تروریسم که جمهورى اسلامى ایران از ابتدا بر اولویت آن تأکید داشت، امروز به اولویت جامعه بین‌المللى تبدیل شده است.  نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه نیز در این دیدار اظهار داشت: براى دستیابى به یک مصالحه فراگیر در سوریه باید با تمامى طرف‌ها به رایزنی پرداخت.  وى افزود:  بر همین اساس در سفر اول خود به سوریه با بشار اسد و مسئولان دولتى از یک سو و با مخالفان میانه‌رو و جامعه مدنى از سوى دیگر ملاقات و گفت‌وگو کردم.


تعداد بازدید :  165