شماره ۳۸۹ | ۱۳۹۳ پنج شنبه ۳ مهر
صفحه را ببند
گزارش

هشدار پوتین درباره اجرای توافق اوکراین با اتحادیه اروپا
ولادیمیر پوتین در نامه‌ای به همتای اوکراینی خود هشدار داد چنانچه کی‌یف هر بخشی از توافق تجاری با اتحادیه اروپا را اجرایی کند، مسکو دسترسی اوکراین به بازارهای حیاتی روسیه را کاهش می‌دهد.
رئیس‌جمهوری روسیه درباره اقدامات تلافی‌جویانه احتمالی علیه اوکراین سخن نگفت اما دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه گفت که وی حکمی را امضا کرده که به موجب آن دسترسی صادرکنندگان اوکراینی به روسیه محدود می‌شود، با این حال این اقدامات هنوز اجرایی نشده است.
 از سوی دیگر مقامات ناتو در روز سه‌شنبه از عقب‌نشینی قابل‌توجه نیروهای نظامی روس از مرزهای اوکراین خبر دادند.  به گزارش تسنیم، ناتو از عقب‌نشینی شمار قابل‌توجهی از نظامیان روسیه از مرز‌های اوکراین خبر داد اما گفت با این‌حال هزاران نفر از نیروهای
 این کشور همچنان در نزدیکی مرز اوکراین مستقر هستند.  

استقبال افغانستان از خروج نیرو‌های ناتو
وزیر دفاع افغانستان اعلام‌کرد که این کشور از خروج نیروهای ناتو از کشورش استقبال می‌کند. به گزارش  ایسنا ، ژنرال بسم‌الله محمدی در روز گذشته عنوان کرد تا 4 ماه دیگر تمام مسئولیت‌های امنیتی افغانستان به نیروهای امنیتی این کشور واگذار خواهد شد.
محمدی اذعان داشت که نیروهای ارتش ملی افغانستان از ظرفیت لازم برای تأمین امنیت این کشور برخوردارند و ارتش ملی افغانستان از نظر کمیت و کیفیت به حد قابل قبول رسیده است. مایکل فولن، وزیر دفاع انگلیس نیز در مراسم فارغ‌التحصیلی ۲۴۰ تن از افسران افغان که توسط انگلیس آموزش دیده‌اند، از پایان ماموریت جنگی نیروهای انگلیس در افغانستان تا پایان سال جاری خبر داد.

حسن نصرالله:آمریکا برای رهبری مبارزه با تروریسم صلاحیت اخلاقی ندارد
دبیرکل حزب‌الله لبنان در روز سه‌شنبه در سخنرانی به بیان‌ دیدگاه‌های خود درخصوص تحولات خاورمیانه و داعش پرداخت.  وی هرگونه حضور در این ائتلاف به رهبری آمریکا را رد کرد و تأکید نمود که آمریکا صلاحیت‌های اخلاقی برای رهبری چنین ائتلافی را ندارد.
به گزارش ایسنا، حسن نصرالله ضمن اعلام این موضوع که حزب‌الله ضدداعش و تمامی جریانات تکفیری منطقه‌است، گفت: حزب‌الله به شکل اصولی و براساس مبنایی ثابت با رهبری آمریکا در هرگونه ائتلافی علیه تروریسم مخالف است چه با هدف سقوط نظام‌ها باشد و چه با هدف حمله علیه داعش.  نصرالله در ادامه عنوان کرد: حزب‌الله مخالف هرگونه دخالت آمریکا تحت هر عنوانی در امور مربوط به نظام‌ها و ملت‌های منطقه است.
دبیرکل حزب‌الله، آمریکا را مسئول اصلی رشد جریان‌ها و سازمان‌های تروریستی در منطقه خاورمیانه دانست. نصرالله در انتها گفت: اگر به راستی آمریکایی‌ها و همپیمانانش خواستار مبارزه با داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری در منطقه هستند فقط لازم است 3 اقدام را انجام دهند؛ کمک‌های مالی و نظامی به این گروه‌ها را متوقف کنند، تقویت ارتش لبنان را تسریع کنند و بحران بزرگ انسانی پناهندگان سوری در لبنان را حل کنند.

طاهر القادری: تظاهرات «انقلاب» در پاکستان ادامه خواهد یافت
فرصت ۲۴ ساعته طاهرالقادری رهبر حزب «تحریک عوامی» پاکستان در مورد تظاهرات اعتراض‌آمیز در روز سه‌شنبه بدون نتیجه پایان یافت، با این حال رهبر مخالفان پاکستان حامیانش را به ادامه تظاهرات تشویق کرد.  به گزارش تسنیم، رهبر حزب «تحریک عوامی» پاکستان روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که تا 24ساعت دیگر تصمیم نهایی در مورد تظاهرات «انقلاب» را خواهد گرفت.
قادری گفت که حامیانش در شهرهای «راولپندی» و «اسلام‌آباد» به‌شرطی می‌توانند به خانه‌های خود بروند که بار دیگر به محل تحصن بازگردند اما در دیگر شهرها باید تا آخر تحصن حضور داشته باشند.  

ورود رهبران انصارالله به دولت یمن
رئیس‌جمهوری یمن ۲ تن از رهبران انصارالله را به‌عنوان مشاور خود برگزید. به گزارش تسنیم،‌ عبدربه منصور‌هادی رئیس‌جمهوری یمن براساس بندهای توافق اخیر، دو تن از رهبران جنبش انصارالله را به‌عنوان مشاور خود برگزید. رئیس‌جمهوری یمن صالح علی‌الصماد از حوثی‌ها و یاسین عمر مکاوی از حراک جنوبی را مشاور خود قرار داده است. این اقدام براساس توافق آتش‌بس صورت گرفته بین حوثی‌ها و دولت یمن اتفاق افتاد.گزارش


تعداد بازدید :  185